21.1 C
Σάμος
23/11/2024
Σαμιακά

Αντιδράσεις για θέμα της αναστολής των δρομολογίων του πλοίου «Παναγιά Σκιαδενή»

Προβλήματα τόσο στους επαγγελματίες όσο και στους κατοίκους των 6 ακριτικών νησιών μας, δημιουργεί η αναστολή των δρομολογίων του πλοίου «Παναγιά Σκιαδενή» μετά την κατάθεση προσφυγής και ασφαλιστικών μέτρων της ΑΝΕ ΚΑΛΥΜΝΟΥ κατά της προσωρινής απευθείας ανάθεσης της γραμμής Κάλυμνος-Λέρος-Λειψοί-Πάτμος-Αρκοί-Αγαθονήσι-Σάμος του Υπουργείου Ναυτιλίας.

Εντύπωση προκαλεί η σιωπηρή στάση των τοπικών αρχών της Σάμου.

 Ο Δήμαρχος Λειψών Φώτης Μάγγος 

Αγαπητοί συμπατριώτες, μετά από την εντελώς ακατανόητη, αφού δεν αποκομίζει κανένα όφελος, κατάθεση προσφυγής και ασφαλιστικών μέτρων της ΑΝΕ ΚΑΛΥΜΝΟΥ κατά της προσωρινής απευθείας ανάθεσης της γραμμής Κάλυμνος-Λέρος-Λειψοί-Πάτμος-Αρκοί-Αγαθονήσι-Σάμος του Υπουργείου Ναυτιλίας στην εταιρεία Dodekanisos Seaways, διακόπτεται άμεσα η σύμβαση του υπουργείου με την εταιρεία και κατά συνέπεια σταματούν τα δρομολόγια του “Παναγία Σκιαδενή” μέχρι την εξέταση των δύο προσφυγών της ΑΝΕΚ από την ΕΑΑΔΗΣΥ. Μετά και τις πρόσφατες εξελίξεις, κατανοούμε απόλυτα ότι η θεμιτή προάσπιση των επιχειρηματικών και μόνον συμφερόντων, διαλύει κάθε δημόσια δήλωση εκπροσώπων της ΑΝΕ Καλύμνου για ευαισθησία και προσφορά στις κοινωνίες των λοιπών νησιών. Εμείς συνεχίζουμε να προασπιζόμαστε τα κοινωνικά συμφέροντα των κατοίκων των νησιών, όσο άλλοι προσπαθούν να καλύψουν λάθη και παραλείψεις ατομικών επιχειρηματικών αποφάσεων που ουδόλως στοχεύουν στη συνοχή των νησιών μας. Το υπουργείο κατέθεσε σήμερα το πρωί ενημερωτικό σημείωμα με το οποίο εξηγεί τους λόγους ανωτέρας βίας και την αδήριτη ανάγκη εξυπηρέτησης του δημοσίου συμφέροντος, κατά τη νομική έννοια του όρου, και αναμένει τα ίδια αντανακλαστικά απ’ την ΕΑΑΔΗΣΥ η οποία συνεδρίασε, ως εκ θαύματος Κυριακή, για να στερήσει τη συγκοινωνία απ τα νησιά μας. (τόσο κατεπείγον ήταν το ζήτημα όσο άλλη μια φορά που συγκάλεσε συμβούλιο Κυριακή εν μέσω πανδημίας και αφορούσε τον κορωνοϊό και ποτέ άλλοτε). Κάποιοι θέλουν αντί να πάμε μπροστά να γυρίσουμε πίσω. Σύσσωμη η κοινωνία των μικρών νησιών είναι ομόθυμη στην κατεύθυνση της εξέλιξης και της προόδου και όχι στην υποβάθμιση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων του βορείου συγκροτήματος. Ο θυμόσοφος λαός μας πολύ σωστά λέει: “Λαγός τη φτέρη κούναγε κακό της κεφαλής του”.

 Παρέμβαση Προέδρου  Ένωσης Ξενοδόχων Πάτμου για την διακοπή του πλοίου ΣΚΙΑΔΕΝΗ στο βόρειο νησιωτικό συγκρότημα  Δωδεκανήσου

Ως εκπρόσωπος της Ένωσης Ξενοδόχων Πάτμου και  μέλος της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου, θα μου επιτρέψετε να εκφράσω δημόσια την άποψη ημών  των επιχειρηματιών, των  ανθρώπων του τουρισμού και των  απλών κατοίκων  των νησιών μας, για το θέμα της αναστολής των δρομολογίων του πλοίου «ΣΚΙΑΔΕΝΗ».

Η διακοπή δρομολόγησης του πλοίου  «ΣΚΙΑΔΕΝΗ» με απόφαση της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων, που συνέδεε τα νησιά του βορείου συγκροτήματος Δωδεκανήσου με τη Σάμο, μετά από τη δεύτερη προσφυγή της ΑΝΕΚ, ιδιοκτήτριας του πλοίου «ΚΑΛΥΜΝΟΣ», δημιούργησε αγανάκτηση, αναστάτωση και προβληματισμό και μία αγωνία των νησιωτών  περί του τι μέλει γενέσθαι.

Απορούμε , πως είναι δυνατόν η Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ (Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων) μέσα σε λίγες ημέρες να αλλάξει το σκεπτικό της πρώτης απόφασης   που έλεγε ότι «Κανένα επιχειρηματικό συμφέρον δεν είναι πάνω από το ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ και  αυτό είναι η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών μας» και στη δεύτερη προσφυγή να ακυρώνει την προηγούμενη και να δικαιώνει την ενάγουσα ιδιωτική εταιρεία ΑΝΕΚ, ιδιοκτήτρια του πλοίου ΚΑΛΥΜΝΟΣ, διακόπτοντας έτσι τη δρομολόγηση του ΣΚΙΑΔΕΝΗ και καθιστώντας όλους τους κατοίκους των  6 ακριτικών νησιών «φυλακισμένους» και «απομονωμένους» από τη φυσική και επιχειρηματική  επαφή  με τον έξω κόσμο. Είναι άξιον απορίας και προβληματισμός,  πως μια Δημόσια Αρχή αποφασίζει να αφήσει τόσα νησιά και τους κατοίκους των,  χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση.

Εκφράζω επίσης το παράπονό μας προς την Διοίκηση της ΑΝΕΚ, διότι δείχνει έλλειψη αλληλεγγύης προς τους νησιώτες του βορείου συγκροτήματος. Εμείς όλοι αναγνωρίζουμε  ότι το νήσος «ΚΑΛΥΜΝΟΣ» εξυπηρέτησε επί μια 40νταετία τα νησιά μας και είμαστε ευγνώμονες για τις υπηρεσίες του. Το όνομά του έγινε θρύλος για μας. Μας εξυπηρέτησε βέβαια με το αζημίωτο της επιδότησης από το κράτος, αλλά το άξιζε. Όμως ας κατανοήσουν άπαντες και ιδίως οι φίλοι μας οι Καλύμνιοι, ότι ήλθε η σειρά του να αποσυρθεί για πολλούς λόγους που δεν είναι του παρόντος και να αντικατασταθεί με ένα άλλο σύγχρονο πλοίο. Το Υπουργείο μετά 5 μήνες αποκλεισμού των νησιών (λόγω πρόσκρουσης του «ΚΑΛΥΜΝΟΣ»), επέλεξε το «ΣΚΙΑΔΕΝΗ» που είναι ποιοτικά και ποσοτικά καλύτερο και μεγαλύτερο και με μεγαλύτερη ταχύτητα. Η εξέλιξη αυτή  δεν άρεσε ως φαίνεται στους ιδιοκτήτες  του «ΚΑΛΥΜΝΟΣ» και με προσφυγές προς την δικαιοσύνη προσπαθούν να καλύψουν τα επιχειρηματικά τους λάθη και να επαναφέρουν το ΚΑΛΥΜΝΟΣ.

Δημόσια λοιπόν θέτω προς την  Διοίκηση, τους μετόχους της ΑΝΕΚ και το Δήμο Καλυμνίων τα εξής ερωτήματα.

  • Μετά 40 χρόνια του ΚΑΛΥΜΝΟΣ στα νησιά μας δεν αξίζαμε ένα ταχύτερο, μεγαλύτερο και πιο σύγχρονο πλοίο; Τι έκαναν μέχρι σήμερα οι διοικούντες της ΑΝΕΚ για  να αντικαταστήσουν το πλοίο τους με ένα άλλο πιο σύγχρονο και ταχύτερο; Οι επιχειρηματίες εκσυγχρονίζουν τις επιχειρήσεις τους. Γιατί δεν συνέβη το ίδιο με το πλοίο της ΑΝΕ ΚΑΛΥΜΝΟΥ;

2- Τι έχουν να μας πουν σήμερα για την άρση αδείας του «ΚΑΛΥΜΝΟΣ» και πόσες φορές είχαν προειδοποιηθεί από τις αρμόδιες αρχές; Γιατί δεν φρόντισαν εγκαίρως οι διοικούντες την εταιρεία να προλάβουν τις εξελίξεις;

3- Τι έκανε η διοίκηση της ΑΝΕΚ και πια ήταν η ευαισθησία τους επί 5 μήνες απουσίας του ΚΑΛΥΜΝΟΣ μετά την πρόσκρουση, για να εξυπηρετηθούν οι νησιώτες μας; Άραγε διερωτήθηκε κάποιος  πως γινόταν η τροφοδοσία των φαρμάκων, του ψωμιού, των πρώτων αναγκών, των εμπορευμάτων  και της αλληλογραφίας στο Αγαθονήσι, στους Αρκιούς , στο Μαράθι, στους Λειψούς, την περίοδο δηλαδή που βρισκόταν για επισκευή στον Πειραιά το Νήσος Κάλυμνος και δεν υπήρχε καράβι σύνδεσης των νησιών μας;

4-Τι μέτρα έλαβαν οι διοικούντες της ΑΝΕΚ μετά την πρόσκρουση του «ΚΑΛΥΜΝΟΣ» (πολλά γαρ ακούγονται…!); Γιατί δεν μας κοινοποιούν το πόρισμα; Γιατί ξαφνιάστηκαν από τις εξελίξεις που επηκολούθησαν, δεν τις περίμεναν;

5-Εμείς όλοι οι νησιώτες όταν αξίωσε η ΑΝΕΚ και οι Καλύμνιοι να ΜΗΝ έχει  ΑΦΕΤΗΡΙΑ το ΣΚΙΑΔΕΝΗ την ΚΩ, (διότι στη ΚΩ είναι οι Δημόσιες  Υπηρεσίες που εξυπηρετούνται οι κάτοικοι του βορείου συγκροτήματος  όπως είναι η Εφορία, τα  Δικαστήρια κλπ.), δεν ΑΝΤΙΔΡΑΣΑΜΕ για να μη γίνει ρήξη στη συνοχή των νησιωτών και κατάπιαμε την αδικαιολόγητη αξίωσή τους . Σήμερα γιατί μας  φέρονται  με απαξιωτικό τρόπο και μας κρατούν «απομονωμένους» από το έξω κόσμο; Αυτή είναι η ευαισθησία τους για τους κατοίκους των μικρών νησιών του βόρειου συγκροτήματος;

6-    Είναι ψέμα ή αλήθεια ότι η απόφαση της ανάθεσης της γραμμής στο ΣΚΙΑΔΕΝΗ, δεν έθιγε τα συμφέροντα του ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ; Προς τι λοιπόν η διαμαρτυρίες και οι προσφυγές  της Διοίκησης;

7-  Άκουσα τον Δήμαρχο ΚΑΛΥΜΝΙΩΝ να αιτείτε δημόσια να παραμείνει στη γραμμή το «ΣΚΙΑΔΕΝΗ» και στο «ΚΑΛΥΜΝΟΣ» να δοθεί μια άλλη γραμμή, απ αυτές που προτείνει η εταιρεία  στο Υπουργείο. Ναι κ. Δήμαρχε είμαστε μαζί σας στο αίτημα αυτό γιατί σεβόμαστε τις οικογένειες των 400 μετόχων και των εργαζομένων στην ΑΝΕΚ. Καταθέσετε την αίτηση και θα σας στηρίξουμε. Δείξτε μας όμως κι εσείς την καλή σας πρόθεση και αποσύρετε ΣΗΜΕΡΑ  την προσφυγή σας  για να μην περάσουν ένα μαύρο καλοκαίρι οι νησιώτες μας . Είναι λάθος να πληρώνουν οι νησιώτες μας λάθη και παραλείψεις των Καλυμνίων . Έχω άδικο;

Για όλους αυτούς τους λόγους ζητάμε τόσο από τους μετόχους της εταιρείας  ΑΝΕΚ , όσο και από το Υπουργεί Ναυτιλίας και την   Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων α- Να άρουν άμεσα την προσφυγή τους οι της ΑΝΕΚ β-  Η Ε.Α.ΔΗΜ.Σ. να ακυρώσει την πρόσφατη απόφασή της για να συνεχίσει κανονικά τα δρομολόγια το Σκιαδενή στα νησιά μας και γ- Να ικανοποιηθεί το αίτημα της ΑΝΕΚ  και να δοθεί στο «ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ» μία  άλλη γραμμή.

                                     Ιάκωβος Κουτλάκης

Πρόεδρος Ε.Ξ. και  μέλος

της Τουριστικής Επιτροπής Πάτμου

 

Δήμαρχος Πάτμου Λευτέρης Πέντες.

 

Λυπάμαι για την τραγική εξέλιξη σε βάρος των μικρών νησιωτικων κοινωνιών μας, εννοώντας την κατάθεση προσφυγής και ασφαλιστικών μέτρων της ΑΝΕ ΚΑΛΥΜΝΟΥ κατά της προσωρινής απευθείας ανάθεσης της γραμμής Κάλυμνος-Λέρος-Λειψοί-Πάτμος-Αρκοί-Αγαθονήσι-Σάμος του Υπουργείου Ναυτιλίας.
Κανένα επιχειρηματικό συμφέρον δεν είναι πάνω από την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών μας.
Εμείς ως εκπρόσωποι των κοινωνιών μας είμαστε υπόλογοι απέναντι στις τοπικές κοινωνίες μας.
Εμείς δεν έχουμε να αναλογιστούμε τη βιωσιμότητα καμίας επιχείρησης, πάρα μόνο την εξασφάλιση της αδιαπραγματευτης ακτοπλοϊκής σύνδεσης των μικρών νησιών μας.
Η ανάρτηση αυτή δεν γίνεται με σκοπό την πρόκληση διαδικτυακού διαλόγου. Αντιθέτως, αποτελεί ξεκάθαρη δήλωση – θέση που αφορά στην τόσο δυσάρεστη κατάληξη των γεγονότων.
Τις μάχες μας θα τις δώσουμε μέσα από τον θεσμικό μας ρόλο για τη διεκδίκηση του αυτονόητου για άλλη μια φορά.

 

Related posts

Η ΚΕΔ Σάμου φιλοξενεί 4.472 άτομα – Ξεπέρασε το όριο χωρητικότητας

admin

Εξώδικο από τον πρώην Δήμαρχο Σάμου Μιχάλη Αγγελόπουλο για την μελέτη «ΣΑΜΟΣ 2030»

admin

Το διάσημο Σαμιώτικο Μοσχάτο εντυπωσιάζει στην Αλεξανδρούπολη

admin

Έκτακτο Δελτίο Επιδείνωσης Καιρού για τη Σάμο (23/11/2024)

admin

Εκπαίδευση προσωπικού Λιμενικού Σταθμού Καρλοβάσου από την Ελληνική Ομάδα Διάσωσης

admin

Ιατρείο του Γενικού Χειρουργού – Μαστολόγος Νάσος Μ. Νιώτης στις 29 και 30 Νοεμβρίου στο Βαθύ της Σάμου

admin

Ανακοίνωση του Λιμενικού για την ακυβερνησία του “ΣΑΟΝΗΣΟΣ” στους Λειψούς

admin

Σε απεργιακό κλοιό βρέθηκε η Σάμος

admin

Διαμαρτυρία για την Υποβάθμιση της Ακτοπλοϊκής Σύνδεσης Νησιών του Βορείου Συγκροτήματος Δωδεκανήσου-Σάμου

admin