8.3 C
Σάμος
24/11/2024
Σαμιακά

Τα πάντα για τα ελαστικά

Μιας και το φθινόπωρο είναι προ των πυλών, οι περισσότεροι οικογενειάρχες ετοιμάζονται για τη νέα σχολική χρονιά. Προσπαθούν λοιπόν να αποταμιεύσουν κάποια χρήματα για όλα τα σχολικά ήδη που θα χρειαστούν τα παιδιά τους αλλά και για ό, τι νέο θα χρειαστούν και αυτοί επιστρέφοντας στην εργασία τους ανεξαρτήτως κλάδου απασχόλησης. Όλα αυτά είναι πραγματικά απαραίτητα και απολύτως χρήσιμα. Μήπως όμως μας διαφεύγει κάτι; Σωστά, ξεχάσαμε τελείως τις ανάγκες του αυτοκινήτου μας. Αυτό με τη σειρά του δυστυχώς θα χρειαστεί ίσως κάποιο σέρβις ή την επιδιόρθωση μιας βλάβης που συνεχώς αναβάλλουμε εδώ και καιρό. Είναι κάτι παραπάνω από σημαντικό να μην αμελήσουμε τις ανάγκες του αν δε θέλουμε να αρχίσει στραβά αυτή η νέα σεζόν. Ένα από τα μέρη του που ίσως χρειαστούν αντικατάσταση ενόψει και των επερχόμενων βροχών, καταιγίδων ή και χιονιού είναι τα ελαστικά του αυτοκινήτου.

Τα ελαστικά δεν είναι απλώς ένα ακόμη εξάρτημα από τα πολλά που συνθέτουν το όχημά μας. Είναι στην πραγματικότητα το μοναδικό σημείο επαφής μας με το δρόμο. Αν αυτά είναι φθαρμένα ή σκασμένα, όσο καλά φρένα και αν έχουμε και όσο και αν έχουμε φροντίσει το σύστημα διεύθυνσης το κακό δεν θα αργήσει να γίνει στην πρώτη δύσκολη στροφή ή στο πρώτο απότομο φρενάρισμα. Για να μάθουμε όμως κάποιες περαιτέρω πληροφορίες για αυτά. Καταρχήν, προτού ξεκινήσουμε μια μικρή ή μεγάλη διαδρομή, ελέγχουμε και τους τέσσερις τροχούς και βεβαιωνόμαστε πως όλα τα λάστιχα έχουν τη σωστή και προβλεπόμενη πίεση. Αν υπάρχει παραπάνω ή λιγότερος αέρας σε αυτά, δεν θα συμπεριφέρονται σωστά και η οδήγησή μας θα είναι ουσιαστικά επικίνδυνη. Εκτός αυτού, τα ξεφούσκωτα ελαστικά εκτός του ότι δεν φρενάρουν έγκαιρα συμβάλλουν και στην αυξημένη κατανάλωση βενζίνης. Τα παραφουσκωμένα ελαστικά, από την άλλη, παρουσιάζουν μειωμένη πρόσφυση με το οδόστρωμα.

Πολλοί αναρωτιούνται πότε πρέπει όντως να αντικαταστήσουν τα ελαστικά τους. Όσον αφορά τη διάρκεια στο χρόνο καλό είναι μετά από 4 ή 5 χρόνια το πολύ να τα αλλάζουμε καθώς οι ηλιακή ακτινοβολία αλλά και το κρύο και η υγρασία είναι αμείλικτα. Ωστόσο, αν κάποιος διανύει με το αυτοκίνητό του πάρα πολλά χιλιόμετρα ετησίως δεν θα πρέπει να βασιστεί σε αυτή τη συμβουλή καθώς τα περισσότερα ανταλλακτικά τέτοιου τύπου αρχίζουν και φτάνουν στα όριά τους μετά από 40.000 ή 50.000χλμ. Άρα, ελέγχουμε τους δείκτες που υφίστανται μέσα στα «αυλάκια» κάθε ελαστικού και όταν φτάσει η φθορά σε αυτούς, τα αντικαθιστούμε χωρίς δεύτερη σκέψη. Φυσικά, το κόστος μιας καινούριας τετράδας δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητο μιας και για ένα αυτοκίνητο πόλης θα χρειαστεί να δαπανήσετε από 200€ έως και 400€. Όμως, μπροστά στην ασφάλειά μας, όλα τα υπόλοιπα είναι δευτερεύοντα. Ακόμη, δεν ξεχνάμε με κάθε αλλαγή ελαστικών να κάνουμε και ζυγοστάθμιση των τροχών καθώς και μετά από 10.000χλμ. μία ευθυγράμμιση.

Πέραν αυτών των στοιχείων, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας πως τα ελαστικά των αυτοκινήτων ανάλογα με τη σύνθεση και τα υλικά αλλά και τη χάραξη που εμφανίζουν χωρίζονται σε θερινά, χειμερινά και παντός καιρού. Τα θερινά ελαστικά-όπως υποδηλώνει και η ονομασία τους-είναι ιδανικά για οδήγηση σε στεγνό οδόστρωμα και για μεγάλες ταχύτητες. Αν κατοικούμε όμως σε μέρος όπου συχνά επικρατούν ακραίες συνθήκες το χειμώνα όπως πάγος, χιόνι και πάρα πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, θα ήταν ευχής έργον να εμπιστευτούμε μια τετράδα χειμερινών ελαστικών για να μην κινδυνεύσει η σωματική μας ακεραιότητα. Βλέπετε, αν χρησιμοποιήσουμε σε τέτοιες καταστάσεις θερινά ελαστικά θα αναγκαστούμε να αγοράσουμε και ένα ζευγάρι αλυσίδες χιονιού! Τέλος, τα ελαστικά παντός καιρού έχουν κάποια από τα χαρακτηριστικά των θερινών και κάποια από τα χαρακτηριστικά των χειμερινών ελαστικών. Έτσι, είναι μια μέση λύση για οδήγηση σε μεικτές συνθήκες. Όποιες αλλαγές και να χρειαστεί το όχημα σας, η MaxxParts.gr θα είναι πάντα εκεί για εσάς!

Related posts

Tροχαίο ατύχημα σημειώθηκε στη Χερσαία Ζώνη Λιμένα Σάμου

admin

M.Kάρλας. Σάμος 2030: Ανασυγκρότηση & Βιώσιμη Ανάπτυξη..Και με το εξώδικο στο χέρι

admin

Τροποποίηση δρομολογίων του Blue Star Myconos λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών (23-25/11/2024)

admin

Η ΚΕΔ Σάμου φιλοξενεί 4.472 άτομα – Ξεπέρασε το όριο χωρητικότητας

admin

Εξώδικο από τον πρώην Δήμαρχο Σάμου Μιχάλη Αγγελόπουλο για την μελέτη «ΣΑΜΟΣ 2030»

admin

Το διάσημο Σαμιώτικο Μοσχάτο εντυπωσιάζει στην Αλεξανδρούπολη

admin

Έκτακτο Δελτίο Επιδείνωσης Καιρού για τη Σάμο (23/11/2024)

admin

Εκπαίδευση προσωπικού Λιμενικού Σταθμού Καρλοβάσου από την Ελληνική Ομάδα Διάσωσης

admin

Ιατρείο του Γενικού Χειρουργού – Μαστολόγος Νάσος Μ. Νιώτης στις 29 και 30 Νοεμβρίου στο Βαθύ της Σάμου

admin