15.5 C
Σάμος
12/04/2025
Σαμιακά

Σάμος: Κραυγή αγωνίας από τους Ταξιτζήδες Ορεινών και Ημιορεινών Χωριών – Ζητούν άρση της άδικης απαγόρευσης

Οι ιδιοκτήτες και οδηγοί ταξί των ορεινών και ημιορεινών χωριών της Σάμου εκφράζουν με ανοιχτή επιστολή την έντονη ανησυχία τους για τις σοβαρές οικονομικές και επαγγελματικές επιπτώσεις που υφίστανται. Η απαγόρευση ανάληψης μισθώσεων εκτός των διοικητικών ορίων της έδρας τους, όπως τονίζουν, τους οδηγεί σε οικονομικό μαρασμό τον χειμώνα και τους αναγκάζει να παρανομούν κατά την τουριστική περίοδο για να επιβιώσουν και να εξυπηρετήσουν τους επισκέπτες.

Ολόκληρη η Επιστολή:

Ανοιχτή Επιστολή – Δελτίο Τύπου

Των ιδιοκτητών και οδηγών ταξί των ορεινών και ημιορεινών χωριών της νήσου Σάμου

Προς:

  1. Κον Βουλευτή Σάμου
  2. Κον Περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου
  3. Κον Αντιπεριφερειάρχη Σάμου
  4. Κον Πρόεδρο του Εμπορικού Επιμελητηρίου Σάμου
  5. Κον Πρόεδρο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Σάμου
  6. Επαγγελματίες Τουρισμού & Εστίασης
  7. Ταξιδιωτικούς Πράκτορες
  8. Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης

Θέμα: Παράνομη εργασία των ΕΔΧ οχημάτων (Ταξί) στη νήσο Σάμο


Αξιότιμοι κύριοι,

όπως γνωρίζετε, όλοι ανεξαιρέτως οι οδηγοί και ιδιοκτήτες ΕΔΧ οχημάτων (ταξί) με έδρα τα ορεινά και ημιορεινά χωριά της Σάμου, αντιμετωπίζουμε ένα ιδιαιτέρως σοβαρό πρόβλημα που χρήζει άμεσης και ουσιαστικής αντιμετώπισης. Πιο συγκεκριμένα, δυνάμει παλαιών νομοθετικών πρωτοβουλιών (1964 και 1987) παγιώθηκε η απαγόρευση στα ταξί να αναλαμβάνουν μισθώσεις και προμισθώσεις εκτός των διοικητικών ορίων των εδρών τους. Η απαγόρευση αυτή, που επαναδιατυπώθηκε στις διατάξεις των άρθρων 83 επ. του Ν. 4070/2012 και εξακολουθεί να ισχύει, αποτελεί τη γενεσιουργό αιτία μείζονος σημασίας συνεπειών για το νησί μας.

Αφ’ ενός μεν όλοι όσοι είμαστε ιδιοκτήτες ταξί στη Σάμο με έδρα μικρές, γεωγραφικά και πληθυσμιακά, τοπικές και δημοτικές κοινότητες αμφότερων των Δήμων του νησιού αντιμετωπίζουμε κάθε χειμώνα (μετά το πέρας της τουριστικής περιόδου) πλήρη οικονομικό μαρασμό και καθίζηση, καθώς καλούμαστε να βιοποριστούμε μόνον με δρομολόγια από και προς την έδρα μας, τα οποία είναι ελάχιστα έως και ανύπαρκτα, αφού τα χωριά της Σάμου έχουν εγκαταλειφθεί πλήρως. Στο πλαίσιο της απαξίωσής μας αυτής υποχρεωνόμαστε να αναζητούμε άλλη εργασία τους χειμερινούς μήνες, ενώ παράλληλα αδυνατούμε να καλύψουμε τις οικονομικές μας υποχρεώσεις απέναντι στο κράτος, οι οποίες σημειωτέον δεν σταματούν τον χειμώνα. Αποτέλεσμα αυτού είναι πολλοί ιδιοκτήτες ταξί να εγκαταλείπουν τα οχήματά τους, με αποτέλεσμα και οι λιγοστοί κάτοικοι των σαμιακών χωριών να στερούνται μέσου μεταφοράς δεδομένων και των ελάχιστων (ή και ανύπαρκτων σε κάποιες περιπτώσεις) δρομολογίων του ΚΤΕΛ. Πέραν της οικονομικής μας εξαθλίωσης, η προπεριγραφείσα κατάσταση τροφοδοτεί και συντηρεί μία χρονίζουσα ανισότητα μεταξύ των ιδιοκτητών ταξί με έδρα τις μεγάλες πόλεις και τα τουριστικά μέρη του νησιού σε σχέση με αυτούς που εδρεύουν σε μικρά και εγκαταλελειμμένα χωριά, πράγμα που δε συνάδει ούτε με τις συνταγματικές αλλά ούτε και με τις ενωσιακές επιταγές.

Επιπροσθέτως, η περί ης ο λόγος απαγόρευση συνεπάγεται υποχρεωτικά την εκτέλεση της εργασίας μας σε καθεστώς παρανομίας. Ειδικότερα, τους θερινούς μήνες (Μάιο – Οκτώβριο) που ταυτίζονται χρονικά με την τουριστική περίοδο, το νησί προσελκύει χιλιάδες τουρίστες, οι οποίοι κατά βάση διοχετεύονται στις τουριστικές περιοχές του νησιού (Πυθαγόρειο, Κοκκάρι κλπ). Ωστόσο, τα ταξί που εδρεύουν στις περιοχές αυτές και είναι τα μόνα που δικαιούνται να αναλαμβάνουν νόμιμα μισθώσεις, δεν επαρκούν για να καλύψουν τη ζήτηση των τουριστών στις περιοχές ενδιαφέροντος. Συνεπεία τούτου, παρατηρείται το καθημερινό φαινόμενο να καλούμαστε από τους συναδέλφους των ως άνω περιοχών να αναλάβουμε μισθώσεις εκτός της έδρας μας, παρά το ότι αυτό είναι παράνομο. Καθίσταται, λοιπόν, σαφές ότι για την εξυπηρέτηση της τουριστικής κίνησης αλλά και για τον βιοπορισμό μας μέσω του επαγγέλματός μας υποχρεωνόμαστε να παρανομούμε.

Η λύση που δήθεν προτείνεται κάθε έτος, δηλαδή το λεγόμενο «ελεύθερο», πέραν του ότι τυγχάνει παράνομο, στην ουσία δεν δίνει καμία λύση στο πρόβλημά μας, καθώς δεν αίρει την απαγόρευση ανάληψης μισθώσεων εκτός έδρας.

Η απαγόρευση αυτή, η οποία τυγχάνει καταφανώς αντισυνταγματική και αντίθετη με το ενωσιακό δίκαιο, εξακολουθεί να συντηρείται προς εξυπηρέτηση πελατειακών σχέσεων και συγκεκριμένων πορτοφολιών, ασχέτως του ότι τυγχάνει επιβλαβής για τον τοπικό τουρισμό.

Με αυτά τα δεδομένα και ενόψει της επερχόμενης τουριστικής σεζόν, σάς ενημερώνουμε ότι δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε σε καθεστώς ανομίας και από τούδε και εις το εξής θα εφαρμόζουμε πιστά τον νόμο, αναλαμβάνοντας μισθώσεις από και προς την έδρα μας, ενώ παράλληλα θα φροντίσουμε με κάθε τρόπο να τηρηθεί πιστά η νομοθεσία από όλους.

Εάν θέλουμε να ευαγγελιζόμαστε ότι τυγχάνουμε μέλη μίας πανευρωπαϊκώς αναπτυσσόμενης οικονομίας με όρους αξιοκρατίας και ευνομίας πρέπει να δώσουμε τέλος στη συντήρηση της παρανομίας και του αθέμιτου ανταγωνισμού.

ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΤΗΣ Π.Ε. ΣΑΜΟΥ

 

 

Κοινοποίηση:

  1. Αξιότιμη κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Σάμου
  2. Αξιότιμο κ. Αστυνομικό Διευθυντή Σάμου
  3. Διεύθυνση Επιθεώρησης Εργασίας Σάμου
  4. Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία Σάμου

 

Καταγγελία

 

Των:

  1. Μιλτιάδη Μάρκου του Χαραλάμπους, κατοίκου Δ/Κ Χώρας Δήμου Ανατολικής Σάμου, με ΑΦΜ 149531507
  2. Νεκταρίου Φλώρου του Κωνσταντίνου, κατοίκου Δ/Κ Παγώνδα Δήμου Ανατολικής Σάμου, με ΑΦΜ 107559090
  3. Νικολάου Παπαμανουήλ του Ιωάννη, κατοίκου Δ/Κ Μυτιληνιών Δήμου Ανατολικής Σάμου, με ΑΦΜ 107582695
  4. Σταματίας Σταυριανού του Σταύρου, με ΑΦΜ 127037186

 


 

Όπως γνωρίζετε, σύμφωνα με τις διατάξεις των παραγράφων 1 έως 3 του άρθρου 83 του Ν. 4070/2012, όπως έχουν τροποποιηθεί και ισχύουν[1] προβλέπεται ότι «1. Για την εφαρμογή των διατάξεων που αφορούν στα Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα, η έδρα αποτελεί τη διοικητική μονάδα ή την ενιαία διοικητική μονάδα για την εξυπηρέτηση της οποίας δίνεται το δικαίωμα κυκλοφορίας του αυτοκινήτου.

  1. Σύμφωνα με την παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου: α) Ως έδρες – διοικητικές μονάδες νοούνται τα τοπικά διαμερίσματα που καθορίστηκαν με τον ν. 2539/1997 (Α`244) σε συνδυασμό με το άρθρο 2 παράγραφος 4 του ν. 3463/2006 (Α` 114)….
  2. Με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Συμβουλίου καθορίζονται οι έδρες οι οποίες μπορούν να προκύπτουν από συνένωση υφιστάμενων όμορων εδρών εντός της ίδιας Περιφερειακής Ενότητας ή η διατήρηση των εδρών ως αυτές ορίζονται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου».

Ακόλουθα, σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στο άρθρο 84, παρ. 1 έως 3 του αυτού Νόμου «1. Τα Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα, τα οποία είχαν έδρα δήμο ή κοινότητα, που καταργήθηκε και συνενώθηκε σε νέο δήμο ή κοινότητα με τις διατάξεις του άρθρου 1 του ν. 2539/1997 (Α244) και δεν είχαν αλλάξει, μέχρι τη θέση σε ισχύ του ν.3109/2003 (Α 38), έδρα κατεφαρμογή του ν. 2801/2000 (Α 46), διατηρούν ως έδρα το δημοτικό διαμέρισμα, που υπήχθη στο διευρυμένο Δήμο και στο οποίο είχαν την έδρα τους προ της ισχύος του ν. 2801/2000 (Α` 46).

  1. Σε περίπτωση που το Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητο ΕΙΔΜΙΣΘ προκύπτει από μετατροπή Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου ΤΑΞΙ, τότε έχει ως έδρα την έδρα που είχε το Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητο ΤΑ.
  2. Δεν επιτρέπεται η αλλαγή έδρας Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου».

            Σύμφωνα το άρθρο 88, παρ. 1-3 του ιδίου Νόμου «1. Επιτρέπεται η προμίσθωση των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΤΑΞΙ από κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο, εντός των διοικητικών ορίων της έδρας τους.

  1. Η προμίσθωση εκτός των διοικητικών ορίων της έδρας των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΤΑΞΙ επιτρέπεται μόνο αν η ανάθεση αυτή γίνεται όταν το Ε.Δ.Χ. βρίσκεται εντός των ορίων της έδρας του και ο προορισμός του επιβάτη βρίσκεται επίσης εντός των διοικητικών ορίων της έδρας του Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου. Στις περιπτώσεις αυτές οι οδηγοί των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΤΑΞΙ είναι απαραίτητα εφοδιασμένοι με αποδεικτικό της προμίσθωσης, όπου αναφέρεται η συγκεκριμένη ημέρα και ώρα της προμίσθωσης, η διάρκεια της, καθώς και η τοποθεσία παραλαβής, μεταφοράς και αποβίβασης των επιβατών, που σχετίζονται με την προμίσθωση.
  2. Όταν πρόκειται για παραλαβή επιβατών από αεροδρόμια, λιμάνια, τελωνεία συνόρων, σιδηροδρομικούς σταθμούς και σταθμούς υπεραστικών λεωφορείων, το αποδεικτικό της μίσθωσης περιέχει απαραιτήτως τα ονοματεπώνυμα των επιβατών και τα στοιχεία της άφιξης τους (όπως αριθμός πτήσης, όνομα πλοίου, πιθανή ώρα άφιξης)».

Τέλος, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 97 του Ν. 4070/2012 ορίζεται ότι «Τα Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα παραμένουν υποχρεωτικά στην έδρα που αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου, με την επιφύλαξη των διατάξεων των παραγράφων 3, 4 και 5 του άρθρου 84 του παρόντος».

Από τον συνδυασμό των διατάξεων των άρθρων 83,84,88 και 97 του Ν. 4070/2012, όπως αυτές κατά το παρόν ισχύουν, προκύπτει σαφής περιορισμός της επαγγελματικής δράσης των ΕΔΧ οχημάτων (ταξί) που συνίσταται στην ανάληψη μισθώσεων και προμισθώσεων επιβατών αποκλειστικώς εντός των διοικητικών ορίων των εδρών τους. Ο περιορισμός, δε, αυτός είναι τέλειος (lex perfecta) καθότι τυχόν παραβίασή του συνεπάγεται τις πειθαρχικές κυρώσεις του άρθρου 23, παρ. 1γ του Π.Δ. 244/1987, δηλαδή του Κανονισμού Κανονισμό Λειτουργίας Ταξί πλην Αθηνών, ο οποίος εξακολουθεί μέχρι σήμερα να ισχύει, αφού αντίστοιχος Κανονισμός κατ’ εφαρμογή της νεότερης εξουσιοδοτικής διάταξης του άρθρου 99 του Ν. 4070/2012 που αντικαταστάθηκε με το άρθρο 106 παρ. 12 του Ν. 4199/2013 δεν έχει μέχρι σήμερα εκδοθεί[2] και συγκεκριμένα συνεπάγεται χρηματικό πρόστιμο από 5.000 έως 30.000 δραχμές και ήδη από 14,67 ευρώ έως 88,04 ευρώ, ενώ, σε περίπτωση υποτροπής των παραβατών, προβλέπεται στο ίδιο άρθρο χρονικώς κλιμακούμενη προσωρινή αφαίρεση της ειδικής άδειας ΕΔΧ οχήματος. Υπό το πρίσμα των κείμενων ως άνω νομοθετικών διατάξεων, καθίσταται σαφές ότι απαγορεύεται ρητά η ανάληψη μισθώσεων από ΕΔΧ οχήματα εκτός των διοικητικών ορίων της έδρας τους, ενώ ως προς τις υπομισθώσεις εκτός έδρας πρέπει να πληρούνται σωρευτικά δύο προϋποθέσεις, ήτοι αφενός μεν κατά τον χρόνο ανάληψης της προμίσθωσης το ΕΔΧ όχημα να ευρίσκεται εντός των ορίων της έδρας του, αφετέρου δε ο τελικός προορισμός των επιβατών, που προμίσθωσαν το όχημα, να είναι εντός των ορίων της έδρας του ΕΔΧ οχήματος.

Ενόψει των ανωτέρω νομοθετικών ρυθμίσεων και δη της απαγόρευσης ανάληψης μισθώσεων και προμισθώσεων εκτός έδρας για τα ΕΔΧ οχήματα, αλλά κυρίως εξαιτίας του ότι γνωρίζουμε πολύ καλά ότι οι ανωτέρω νομοθετικές ρυθμίσεις παραβιάζονται σφόδρα παρακαλούμε να διεξάγετε ελέγχους στα ταξί όλου του νησιού με έμφαση στα τουριστικά μέρη (Πυθαγόρειο, Κοκκάρι, Βοτσαλάκια, Μαραθόκαμπος) για τη διαπίστωση και τη βεβαίωση των σχετικών παραβάσεων.

Εις ό,τι αφορά, δε, το Σωματείο Ιδιοκτητών Επιβατηγών Αυτοκινήτων Δ.Χ. με την επωνυμία «ΡΑΔΙΟΤΑΞΙ ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ» με έδρα τη Δ/Κ Πυθαγορείου Δήμου Ανατολικής Σάμου παρακαλούμε να ελέγξετε τη νομιμότητά του, καθώς -αξιοποιώντας πληροφορίες που έπεσαν στην αντίληψή μας- προέκυψαν σοβαρότατες παραβάσεις. Ενδεικτικά αναφέρουμε τις εξής:

  • Μη προσήκουσα λειτουργία του συστήματος vhf και αδρανοποίησή του επί επτά (7) μήνες κατά τη χειμερινή περίοδο.
  • Μη τήρηση της εργασιακής νομοθεσίας εις ό,τι αφορά τον εργαζόμενο που απασχολείται στο τηλεφωνικό κέντρο.
  • Μη τήρηση των διατάξεων 83 επ. του Ν. 4070/2012.
  • Μη προσήκουσα τήρηση των οικονομικών αρχείων του σωματείου.
  • Έλλειψη ενημέρωσης των μελών του σωματείου για την οικονομική διαχείριση αυτού.
  • Παράλειψη διενέργειας νομότυπων αρχαιρεσιών.
  • Παράλειψη κλήσης των μελών του σωματείου στις γενικές συνελεύσεις.
  • Παραβίαση των άρθρων και των διατάξεων του Καταστατικού.

Ειδικότερα και προς υποβοήθηση του γενομένου από τις υπηρεσίες σας ελέγχου, παρακαλούμε να ελέγξετε τα κάτωθι αρχεία – έγγραφα του εν λόγω σωματείου, από την πλημμελή ή την ανύπαρκτη τήρηση των οποίων δύνανται να επιβληθούν βαρύτατες κυρώσεις:

  • Τα πρακτικά των τελευταίων τριών αρχαιρεσιών.
  • Τα πρακτικά των τελευταίων πέντε τακτικών συνεδριάσεων της γενικής συνέλευσης.
  • Τους ετήσιους απολογισμούς δράσης των τελευταίων πέντε ετών.
  • Τους οικονομικούς ισολογισμούς και προϋπολογισμούς των τελευταίων πέντε ετών.
  • Τους οικονομικούς ισολογισμούς των τελευταίων πέντε ετών.
  • Τα πορίσματα της εξελεγκτικής επιτροπής των τελευταίων πέντε ετών.
  • Τη γενική άδεια Ε.Ε.Τ.Τ. και την άδεια λειτουργίας ραδιοταξί.
  • Τη ραδιοσυχνότητα από τον δίαυλο της Ε.Ε.Τ.Τ.
  • Τα αρχεία του βιβλίου καταγραφής των συστημάτων ραδιοεπικοινωνίας (vhf) των μελών των τελευταίων πέντε ετών.
  • Τα αρχεία του βιβλίου τήρησης κλήσεων των τελευταίων πέντε ετών.
  • Τα πλήρη στοιχεία του υπεύθυνου βάσης.
  • Τις προσλήψεις και απολύσεις εργαζομένων του σωματείου τα τελευταία 20 έτη.
  • Την άδεια εγκατάστασης κεραίας.
  • Τις άδειες όλων των μελών για χρήση φορητού συστήματος ραδιοεπικοινωνίας (vhf).
  • Την άδεια χώρου στάθμευσης και δημιουργίας «πιάτσας» από τον Δήμο.
  • Την άδεια εγκαταστάσεως κουβουκλίου μετά του συνημμένου σε αυτή τοπογραφικού διαγράμματος.

Παρακαλούμε να ερευνήσετε τα ως άνω και, αν πράγματι, διαπιστωθούν παραλείψεις να πράξετε τα δέοντα.

 

 

Σάμος, 01.04.2025

-Οι-

Καταγγέλοντες

 

 

 

[1] Η παράγραφος 3 του άρθρου 83 του Ν. 4070/2012 τροποποιήθηκε αρχικά σύμφωνα με το άρθρο 14 παρ.2α Ν.4530/2018,ΦΕΚ Α 59 και στη συνέχεια με το άρθρο 39 παρ. 1 του Ν. 4663/2020.

 

 

[2] ΣτΕ 251/2024, σκ. 4 ΤΝΠ ΝΟΜΟΣ

 

 

ΠΡΟΣ ΤΟΝ κ. ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΣΑΜΟΥ

 

Αίτηση

 

Των:

  1. Νεκταρίου Φλώρου του Κωνσταντίνου, ιδιοκτήτη ΕΔΧ οχήματος (ταξί) με έδρα τη Δ/Κ Μυτιληνιών Δήμου Ανατολικής Σάμου, κατόχου του υπ’ αριθμόν ΑΗ 440690 Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητος
  2. Χαραλάμπους Μάρκου του Ηρακλή, ιδιοκτήτη ΕΔΧ οχήματος (ταξί) με έδρα την Τ/Κ Πύργου Δήμου Ανατολικής Σάμου, κατόχου του υπ’ αριθμόν ΑΕ 941312 Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητος
  3. Μιλτιάδη Μάρκου του Χαραλάμπους, ιδιοκτήτη ΕΔΧ οχήματος (ταξί) με έδρα τη Δ/Κ Μυτιληνιών Δήμου Ανατολικής Σάμου, κατόχου του υπ’ αριθμόν ΑΕ 939673 Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητος
  4. Νικολάου Παρασκευή του Ιωάννου, ιδιοκτήτη ΕΔΧ οχήματος (ταξί) με έδρα την Τ/Κ Σπαθαραίων Δήμου Ανατολικής Σάμου, κατόχου του υπ’ Α00180925 Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητος
  5. Γεωργίου Μπαφούνη του Πέτρου, ιδιοκτήτη ΕΔΧ οχήματος (ταξί) με έδρα την Τ/Κ Νεοχωρίου Δήμου Δυτικής Σάμου, κατόχου του υπ’ αριθμόν ΑΕ 437546 Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητος
  6. Φιλοκτήτη Σκάρου του Κυριάκου, ιδιοκτήτη ΕΔΧ οχήματος (ταξί) με έδρα την Τ/Κ Πύργου Δήμου Ανατολικής Σάμου, κατόχου του υπ’ αριθμόν ΑΡ 068296 Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητος
  7. Νικολάου Παπαμανουήλ του Ιωάννου, ιδιοκτήτη ΕΔΧ οχήματος (ταξί) με έδρα τη Δ/Κ Μυτιληνιών Δήμου Ανατολικής Σάμου, κατόχου του υπ’ αριθμόν Μ 904807 Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητος
  8. Αθανασίου Αντωνόπουλου του Ιωάννου, ιδιοκτήτη ΕΔΧ οχήματος (ταξί) με έδρα την Τ/Κ Πανδρόσου Δήμου Ανατολικής Σάμου, κατόχου του υπ’ αριθμόν Α00828703 Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητος
  9. Σταματία Σταυριανού του Σταύρου, ιδιοκτήτριας ΕΔΧ οχήματος (ταξί) με έδρα τη Δ/Κ Μυτιληνιών Δήμου Ανατολικής Σάμου, κατόχου του υπ’ αριθμόν …………….. Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητος

 


Διά της παρούσης αιτούμαστε όπως κάνετε χρήση της δυνατότητάς σας, που σάς παρέχει η διάταξη του άρθρου 168 παρ. 1 του Ν. 3852/2010 όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 16 του Ν. 5056/2023 και να προτείνετε να συμπεριληφθεί στα θέματα συζήτησης της προ ημερησίας διατάξεως της επόμενης τακτικής συνεδριάσεως του Περιφερειακού Συμβουλίου Βορείου Αιγαίου το ζήτημα της συνένωσης των εδρών των ΕΔΧ οχημάτων (ταξί) της νήσου Σάμου σε δύο ή τρεις έδρες κατ’ εφαρμογή της διατάξεως του άρθρου 83 παρ. 3 του Ν. 4070/2012.

Σάς γνωρίζουμε ότι ο περιορισμός αυτός, ήτοι η απαγόρευση να αναλαμβάνουμε μισθώσεις και προμισθώσεις εκτός των διοικητικών ορίων της έδρας μας, πέραν του ότι τυγχάνει αναχρονιστικός, αντισυνταγματικός και αντίθετος με το ενωσιακό δίκαιο, όπως προκύπτει και από την από 21.01.2025 Γνωμοδότηση του Δικηγόρου παρ’ Αρείω Πάγω Δημητρίου Βούρου (Οράτε Σχ. 1) αποτελεί τη γενεσιουργό αιτία δύο πολύ σημαντικών προβλημάτων.

Αφ’ ενός μεν όλοι όσοι είμαστε ιδιοκτήτες ταξί στη Σάμο με έδρα μικρές, γεωγραφικά και πληθυσμιακά, τοπικές και δημοτικές κοινότητες αμφότερων των Δήμων του νησιού αντιμετωπίζουμε κάθε χειμώνα (μετά το πέρας της τουριστικής περιόδου) πλήρη οικονομικό μαρασμό και καθίζηση, καθώς καλούμαστε να βιοποριστούμε μόνον με δρομολόγια από και προς την έδρα μας, τα οποία είναι ελάχιστα έως και ανύπαρκτα, αφού τα χωριά της Σάμου έχουν εγκαταλειφθεί πλήρως. Στο πλαίσιο της απαξίωσής μας αυτής υποχρεωνόμαστε να αναζητούμε άλλη εργασία τους χειμερινούς μήνες, ενώ παράλληλα αδυνατούμε να καλύψουμε τις οικονομικές μας υποχρεώσεις απέναντι στο κράτος, οι οποίες σημειωτέον δεν σταματούν τον χειμώνα. Αποτέλεσμα αυτού είναι πολλοί ιδιοκτήτες ταξί να εγκαταλείπουν τα οχήματά τους, με αποτέλεσμα και οι λιγοστοί κάτοικοι των σαμιακών χωριών να στερούνται μέσου μεταφοράς δεδομένων και των ελάχιστων (ή και ανύπαρκτων σε κάποιες περιπτώσεις) δρομολογίων του ΚΤΕΛ. Πέραν της οικονομικής μας εξαθλίωσης, η προπεριγραφείσα κατάσταση τροφοδοτεί και συντηρεί μία χρονίζουσα ανισότητα μεταξύ των ιδιοκτητών ταξί με έδρα τις μεγάλες πόλεις και τα τουριστικά μέρη του νησιού σε σχέση με αυτούς που εδρεύουν σε μικρά και εγκαταλελειμμένα χωριά, πράγμα που δε συνάδει ούτε με τις συνταγματικές αλλά ούτε και με τις ενωσιακές επιταγές.

Επιπροσθέτως, η περί ης ο λόγος απαγόρευση συνεπάγεται υποχρεωτικά την εκτέλεση της εργασίας μας σε καθεστώς παρανομίας. Ειδικότερα, τους θερινούς μήνες (Μάιο – Οκτώβριο) που ταυτίζονται χρονικά με την τουριστική περίοδο, το νησί προσελκύει χιλιάδες τουρίστες, οι οποίοι κατά βάση διοχετεύονται στις τουριστικές περιοχές του νησιού (Πυθαγόρειο, Κοκκάρι κλπ). Ωστόσο, τα ταξί που εδρεύουν στις περιοχές αυτές και είναι τα μόνα που δικαιούνται να αναλαμβάνουν νόμιμα μισθώσεις, δεν επαρκούν για να καλύψουν τη ζήτηση των τουριστών στις περιοχές ενδιαφέροντος. Συνεπεία τούτου, παρατηρείται το καθημερινό φαινόμενο να καλούμαστε από τους συναδέλφους των ως άνω περιοχών να αναλάβουμε μισθώσεις εκτός της έδρας μας, παρά το ότι αυτό είναι παράνομο. Καθίσταται, λοιπόν, σαφές ότι για την εξυπηρέτηση της τουριστικής κίνησης αλλά και για τον βιοπορισμό μας μέσω του επαγγέλματός μας υποχρεωνόμαστε να παρανομούμε, με αποτέλεσμα να είμαστε ανά πάσα ώρα και στιγμή ευάλωτοι σε πειθαρχικό έλεγχο (Οράτε Σχ. 2).

Το ως άνω πρόβλημα είναι συνεχές και το έχουμε πολλάκις επισημάνει διά τις με αριθμό πρωτοκόλλου 937/18.02.2016, 26833/2444/25.05.2016, 3265/12.06.2019, 3624/3511/21.07.2020 και 52359/5006/29.09.2020 αιτήσεις μας προς τη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Π.Ε. Σάμου, οι οποίες έχουν σιωπηρώς απορριφθεί. Το πρόβλημα, δε, αυτό αφορά μεγάλο αριθμό ιδιοκτητών ΕΔΧ οχημάτων, όπως προκύπτει και εκ των ανωτέρω αιτήσεων. Για το εν λόγω ζήτημα, μάλιστα, ο τότε Αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος, διά της με Α.Π. 12254/248/ 13.03.2017 εισηγήσεώς του είχε ζητήσει από το Π.Σ. την ανάθεση σε φυσικό ή νομικό πρόσωπο με κατάλληλη εξειδίκευση την εκπόνηση μελέτης με θέμα «Καθορισμός εδρών Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, περιμετρικές ζώνες και χώροι στάθμευσης αυτών». Η εκπόνηση της συγκεκριμένης μελέτης αποφασίστηκε κατά πλειοψηφία από το Περιφερειακό Συμβούλιο δυνάμει της υπ’ αριθμόν 29/2017 Αποφάσεώς του. Επειδή στις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου δεν υπήρχε εν ενεργεία συγκοινωνιολόγος, η μελέτη αυτή έπρεπε να ανατεθεί σε ιδιώτη, όπερ και έγινε. Έτσι, καταρτίσθηκε η από Φεβρουαρίου 2020 συγκοινωνιακή μελέτη από τον ανάδοχο μελετητή και πολιτικό μηχανικό – συγκοινωνιολόγο, Νικόλαο Προβατά, η οποία, ωστόσο, δεν αξιοποιήθηκε.

Τούτων δοθέντων και γνωρίζοντας την πρόθεσή σας για την άσκηση ουσιαστικής πολιτικής, παρακαλούμε για τις άμεσες ενέργειές σας και για τη διαβίβαση της αιτήσεως αυτής στο Περιφερειακό Συμβούλιο.

 

Σάμος, 22.01.2025

-Οι-

Αιτούντες

 

Σάμος, την 14.01.2025

 

Αξιότιμε κ. Βουλευτά,

όπως γνωρίζετε, όλοι ανεξαιρέτως οι οδηγοί και ιδιοκτήτες ΕΔΧ οχημάτων (ταξί) με έδρα τα ορεινά και ημιορεινά χωριά της Σάμου, αντιμετωπίζουμε ένα ιδιαιτέρως σοβαρό πρόβλημα που χρήζει άμεσης και ουσιαστικής αντιμετώπισης. Πιο συγκεκριμένα, δυνάμει παλαιών νομοθετικών πρωτοβουλιών (1964 και 1987) παγιώθηκε η απαγόρευση στα ταξί να αναλαμβάνουν μισθώσεις και προμισθώσεις εκτός των διοικητικών ορίων των εδρών τους. Η απαγόρευση αυτή, που επαναδιατυπώθηκε στις διατάξεις των άρθρων 83 επ. του Ν. 4070/2012 και εξακολουθεί να ισχύει, αποτελεί τη γενεσιουργό αιτία μείζονος σημασίας συνεπειών για το νησί μας.

Αφ’ ενός μεν όλοι όσοι είμαστε ιδιοκτήτες ταξί στη Σάμο με έδρα μικρές, γεωγραφικά και πληθυσμιακά, τοπικές και δημοτικές κοινότητες αμφότερων των Δήμων του νησιού αντιμετωπίζουμε κάθε χειμώνα (μετά το πέρας της τουριστικής περιόδου) πλήρη οικονομικό μαρασμό και καθίζηση, καθώς καλούμαστε να βιοποριστούμε μόνον με δρομολόγια από και προς την έδρα μας, τα οποία είναι ελάχιστα έως και ανύπαρκτα, αφού τα χωριά της Σάμου έχουν εγκαταλειφθεί πλήρως. Στο πλαίσιο της απαξίωσής μας αυτής υποχρεωνόμαστε να αναζητούμε άλλη εργασία τους χειμερινούς μήνες, ενώ παράλληλα αδυνατούμε να καλύψουμε τις οικονομικές μας υποχρεώσεις απέναντι στο κράτος, οι οποίες σημειωτέον δεν σταματούν τον χειμώνα. Αποτέλεσμα αυτού είναι πολλοί ιδιοκτήτες ταξί να εγκαταλείπουν τα οχήματά τους, με αποτέλεσμα και οι λιγοστοί κάτοικοι των σαμιακών χωριών να στερούνται μέσου μεταφοράς δεδομένων και των ελάχιστων (ή και ανύπαρκτων σε κάποιες περιπτώσεις) δρομολογίων του ΚΤΕΛ. Πέραν της οικονομικής μας εξαθλίωσης, η προπεριγραφείσα κατάσταση τροφοδοτεί και συντηρεί μία χρονίζουσα ανισότητα μεταξύ των ιδιοκτητών ταξί με έδρα τις μεγάλες πόλεις και τα τουριστικά μέρη του νησιού σε σχέση με αυτούς που εδρεύουν σε μικρά και εγκαταλελειμμένα χωριά, πράγμα που δε συνάδει ούτε με τις συνταγματικές αλλά ούτε και με τις ενωσιακές επιταγές.

Επιπροσθέτως, η περί ης ο λόγος απαγόρευση συνεπάγεται υποχρεωτικά την εκτέλεση της εργασίας μας σε καθεστώς παρανομίας. Ειδικότερα, τους θερινούς μήνες (Μάιο – Οκτώβριο) που ταυτίζονται χρονικά με την τουριστική περίοδο, το νησί προσελκύει χιλιάδες τουρίστες, οι οποίοι κατά βάση διοχετεύονται στις τουριστικές περιοχές του νησιού (Πυθαγόρειο, Κοκκάρι κλπ). Ωστόσο, τα ταξί που εδρεύουν στις περιοχές αυτές και είναι τα μόνα που δικαιούνται να αναλαμβάνουν νόμιμα μισθώσεις, δεν επαρκούν για να καλύψουν τη ζήτηση των τουριστών στις περιοχές ενδιαφέροντος. Συνεπεία τούτου, παρατηρείται το καθημερινό φαινόμενο να καλούμαστε από τους συναδέλφους των ως άνω περιοχών να αναλάβουμε μισθώσεις εκτός της έδρας μας, παρά το ότι αυτό είναι παράνομο. Καθίσταται, λοιπόν, σαφές ότι για την εξυπηρέτηση της τουριστικής κίνησης αλλά και για τον βιοπορισμό μας μέσω του επαγγέλματός μας υποχρεωνόμαστε να παρανομούμε.

Proteas Blu Resort

Το ζήτημα αυτό είναι γνωστό στις αρχές και δη στη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφερειακής Ενότητας Σάμου, στον Αντιπεριφερειάρχη, στον Περιφερειάρχη και στο Περιφερειακό Συμβούλιο, αφού έχουν κατατεθεί από το 2016 σωρεία αιτημάτων (ενδεικτικά αναφέρουμε τις υπ’ αριθμόν πρωτοκόλλου 937/18.02.2016, 26833/2444/25.05.2016, 3265/12.06.2019, 3624/3511/21.07.2020 και 52359/5006/29.09.2020 αιτήσεις μας προς τη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Π.Ε. Σάμου, στις οποίες ζητούμε τη λήψη απόφασης εκ μέρους του ΠΣ για τη συνένωση των εδρών), ενώ υλοποιήθηκε και η από Φεβρουαρίου 2020 συγκοινωνιακή μελέτη του πολιτικού μηχανικού – συγκοινωνιολόγου, κ. Νικολάου Προβατά, διά της οποίας προτεινόταν η συνένωση των εδρών της Σάμου και η δημιουργία 3 μεγάλων εδρών, πράγμα που συμβαίνει σε όλη ανεξαιρέτως την ελληνική επικράτεια. Ωστόσο, ούτε οι ανωτέρω αιτήσεις μας ούτε η συγκοινωνιακή μελέτη παρακίνησε τους αιρετούς του Περιφερειακού Συμβουλίου, ούτως ώστε να συζητήσουν -έστω- το ζήτημα της συνένωσης των εδρών, όπως προβλέπεται στο άρθρο 83, παρ. 3 του Ν. 4070/2012.

Κύριε βουλευτά, γνωρίζουμε ότι το επαγγελματικό και κοινοβουλευτικό σας πρόγραμμα είναι ασφυκτικά βεβαρυμένο αλλά και ότι υπέρ και προ πάντων ενδιαφέρεστε για την ευημερία και πρόοδο της Σάμου. Γι’ αυτό σάς γνωρίζουμε ότι η εξακολούθηση της απαγόρευσης αυτής, πέραν του ότι τυγχάνει αναχρονιστική, αντισυνταγματική και αντίθετη με το ενωσιακό δίκαιο σύμφωνα με την από 21.01.2025 Γνωμοδότηση του Δικηγόρο παρ’ Αρείω Πάγω Δημητρίου Βούρου, οδηγεί εμάς και τις οικογένειές μας στην εξαθλίωση και λειτουργεί ως συντηρητικό της ανομίας και των ανισοτήτων, πράγμα που δεν είναι ανεκτό στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής ευνομούμενης πολιτείας και ζητούμε την άμεση παρέμβασή σας και τη γνωστοποίηση του θέματος στον αρμόδιο Υπουργό.

Μετά τιμής και εκτιμήσεως.

 

 

 

 

Related posts

Καρλόβασι: Από το χαλάζι σε μέγεθος καρυδιού στο ουράνιο τόξο!

admin

Mini Market εντός ΚΕΔ Σάμου: Τρεις συλλήψεις για παράνομο εμπόριο

admin

Εκείνες οι μωβ πασχαλιές…γράφει η Μαργαρίτα Ικαρίου

admin

Πρόγραμμα Αρχιερατικών Θείων Λειτουργιών και Χοροστασιών για την Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα

admin

Έως 17 Απριλίου οι αιτήσεις αποζημίωσης για τη χαλαζόπτωση στα αμπέλια της Σάμου

admin

Άσκηση «ΣΕΙΣΙΧΘΩΝ» στο Βαθύ Σάμου την Παρασκευή

admin

Επιστολή Λυμπέρη για το Φράγμα Καρβούνη

admin

Μαζικές απεργιακές συγκεντρώσεις σε Σάμο και Ικαρία ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική

admin

Τρεις συλλήψεις για τα επεισόδια στη Χώρα

admin