23/06/2026
Σαμιακά

Ω γλυκύ μου έαρ… Το Μοιρολόι της Παναγίας

main_a8848-,thpi΄kl

Το Ω γλυκύ μου έαρ είναι Εγκώμιο Επιταφίου Θρήνου της Μεγάλης Παρασκευής. Είναι από τους πιο εξαιρετικούς ορθόδοξους βυζαντινούς ύμνους.

Το κατανυκτικό κείμενο του ύμνου αποδίδει τον πόνο της Παναγίας για τον επίγειο θάνατο του μοναδικού υιού της. Είναι ένα μοιρολόι, μεγάλο θρησκευτικό τραγούδι στην Αποκαθήλωση του Εσταυρωμένου και στην Ακολουθία του Επιταφίου. Εξιστορεί την σταύρωση του Ιησού και εκφράζει τον πόνο της Αγίας του Μητέρας.

Αι γενεαί πάσαι, ύμνον τη Ταφή Σου, προσφέρουσι Χριστέ μου.
Καθελών του ξύλου, ο Αριμαθείας, εν τάφω Σε κηδεύει.
Μυροφόροι ήλθον, μύρα σοι, Χριστέ μου, κομίζουσαι προφρόνως.
Δεύρο πάσα κτίσις, ύμνους εξοδίους, προσοίωμεν τω Κτίστη.
Ούς έθρεψε το μάννα, εκίνησαν την πτέρναν, κατά του ευεργέτου.
Ιωσήφ κηδεύει, συν τω Νικοδήμω, νεκροπρεπώς τον Κτίστην.

Ω γλυκύ μου έαρ, γλυκύτατόν μου Τέκνον, πού έδυ σου το κάλλος;
Υιέ Θεού παντάναξ, Θεέ μου πλαστουργέ μου, πώς πάθος κατεδέξω;
Έρραναν τον τάφον αι Μυροφόροι μύρα, λίαν πρωί ελθούσαι.
Ω Τριάς Θεέ μου, Πατήρ Υιός και Πνεύμα, ελέησον τον κόσμον.
Ιδείν την του Υιού σου, Ανάστασιν, Παρθένε, αξίωσον σους δούλους.

Με πληροφορίες από wikipedia

G≡ Ακολουθήστε μας στο Google News Προσθήκη στο Google News

Διαβάστε Επίσης

Έκτακτη, δια ζώσης συνεδρίαση για τις ανεμογεννήτριες και το Χωροταξικό των ΑΠΕ ζητάει η «ΑΝΑΣΑ για τη Σάμο»

Η καθέλκυση του «Μεταμόρφωση» στο Ηραίο της Σάμου

3ο Θερινό Σχολείο Μαθηματικών στη Σάμο: 26 δράσεις για παιδιά από 1 έως 4 Ιουλίου

Προοδευτική Κίνηση Γυναικών: «Θέμα τύχης που δεν έχουμε σοβαρούς τραυματισμούς». Κάλεσμα για τις παιδικές χαρές στο Βαθύ

Αποζημιώσεις από τους Δήμους της Σάμου διεκδικούν όλο και περισσότεροι πολίτες για λακκούβες στους δρόμους

34χρονος στο Βαθύ κατείχε παράνομα βελγική ταυτότητα