Ανοιχτή επιστολή από την Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΕΛΜΕ) Σάμου προς μαθητές, γονείς και κηδεμόνες. Στην επιστολή, οι εκπαιδευτικοί εκφράζουν την αντίθεσή τους προς την πολιτική του ΥΠΑΙΘΑ, απορρίπτουν τα ιδιωτικά πανεπιστήμια και εκφράζουν την αντίθεσή τους προς την “αξιολόγηση” των εκπαιδευτικών.
Ακολουθεί η επιστολή της ΕΛΜΕ Σάμου, η οποία περιλαμβάνει σημαντικές διεκδικήσεις για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο νησί της Σάμου.
Έχε το νου σου στο παιδί, υπερασπίσου το παιδί, γιατί αν γλυτώσει το παιδί, υπάρχει ελπίδα!
Η Ε.Λ.Μ.Ε Σάμου, το σωματείο των εκπαιδευτικών των Γυμνασίων και των Λυκείων του νησιού μας, επιλέγει να επικοινωνήσει μέσα από αυτήν την επιστολή με τους μαθητές, τους γονείς τους και όλο τον εργαζόμενο κόσμο του νησιού συναισθανόμενοι την κοινή μας αγωνία για τα παιδιά μας.
Εμείς οι εκπαιδευτικοί τα τελευταία χρόνια δίνουμε καθημερινά μάχη ενάντια στην βάρβαρη πολιτική που προωθούν η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘΑ. Βιώνουμε μαζί σας κοινά άγχη και αγωνίες για την πρόοδο των παιδιών, για να μην μείνει κανένα παιδί πίσω, να κατακτήσουν όλα τους βασικές γνώσεις, αναγκαίες για την εξέλιξη και την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας τους.
Σε αντίθεση αυτών το Υπουργείο Παιδείας επιδιώκει να διαμορφώσει σχολεία πολλών ταχυτήτων, να χτυπήσει τα ίδια τα μορφωτικά δικαιώματα και τις ανάγκες των μαθητών και να συνδέσει ακόμη περισσότερο το σχολείο με τις ανάγκες της αγοράς. Στην κατεύθυνση αυτή έχει μειωθεί κατά πολύ από τα αναλυτικά προγράμματα Γυμνασίων και Λυκείων η καλλιτεχνική παιδεία, οι κοινωνικές επιστήμες, η ποίηση και η λογοτεχνία, η φυσική αγωγή, ενώ η διδασκαλία των φυσικών επιστημών σταθερά υποβαθμίζεται. Επιπλέον οι μαθητές μας απέναντι στη μάχη τους για τη μόρφωση, συναντούν τον κόφτη της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής της Τράπεζας Θεμάτων και σύντομα του Εθνικού Απολυτηρίου.
Εμείς οι εκπαιδευτικοί απαντάμε στην αντιεκπαιδευτική πολιτική, στη τρομοκρατία, τους εκβιασμούς, τις απειλές και τις διώξεις με τη συνέχιση του αγώνα μας ενάντια στην “Αξιολόγηση” και το κατηγοριοποιημένο σχολείο, ενάντια στην ίδρυση των Ιδιωτικών Πανεπιστημίων, ενάντια σε ότι τσακίζει τις ζωές όλων μας. Στον αγώνα μας αυτό ξέρουμε ότι έχουμε στο πλευρό μας τους μαθητές μας και τους γονείς τους οι οποίοι στη Σάμο, όπως και σε όλη την Ελλάδα, όρθωσαν το μπόι τους και εξέφρασαν την αντίθεσή τους στις διαδικασίες της “αξιολόγησης” εκπαιδευτικών από το σύμβουλο – αξιολογητή τους. Τόσο χαρακτηριστική, όσο και ελπιδοφόρα ήταν τις τελευταίες μέρες, η απόφαση μαθητών Γυμνασίου του νησιού που έκαναν αποχή, προκειμένου να αποτρέψουν την πραγματοποίηση «αξιολόγησης» στην ώρα του μαθήματος τους. Τέτοια παραδείγματα μας δίνουν κουράγιο να συνεχίσουμε να παλεύουμε για ένα Σχολείο που δεν θα διαχωρίζει τα παιδιά και θα αναπτύσσει το σύνολο των δυνατοτήτων και τις κλίσεις κάθε μαθητή. Ταυτόχρονα δείχνουν ότι οι μαθητές έχουν αντίληψη και αποφασιστικότητα να σταθούν απέναντι σε ότι θίγει τα μορφωτικά τους δικαιώματα και υποβαθμίζει την Παιδεία.
Διεκδικούμε όλα όσα δικαιούμαστε!
- Μείωση των μαθητών ανά τμήμα για παιδαγωγικούς λόγους αλλά και για λόγους ασφάλειας και υγιεινής.
- Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής
- Άμεση στήριξη των δομών Ειδικής Αγωγής.
- Στην παράλληλη στήριξη να υπάρχει ένας εκπαιδευτικός ανά μαθητή που έχει ανάγκη ειδικής εκπαιδευτικής στήριξης.
- Άμεση αποκατάσταση των πληγέντων από το σεισμό της 30ης Οκτώβρη σχολικών κτιρίων στα οποία 4 χρόνια τώρα δεν έχουν γίνει τα δέοντα.
- Εξασφάλιση σύγχρονων και ασφαλών σχολείων.
- Άμεση μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών.
- Μαζικοί διορισμοί ώστε να καλυφθούν τα 53.000 κενά στα οποία οι συνάδελφοι αναπληρωτές κάθε χρόνο αναπληρώνουν τον εαυτό τους.
- Αύξηση των δαπανών για την παιδεία και των μισθών μας.
- Θέσπιση σύγχρονων αναλυτικών προγραμμάτων που θα προάγουν την ολόπλευρη γνώση για σχολείο που θα μορφώνει και δε θα εξοντώνει.
Το Δ.Σ της ΕΛΜΕ Σάμου