23.9 C
Σάμος
09/06/2025
Σαμιακά

Επιστολή Επιμελητηρίου για το Μεταφορικό Ισοδύναμο

Επιστολή Προέδρου Επιμελητηρίου Σάμου κ. Γεώργιο Κυριαζή προς  τον  κ. Νεκτάριο Σαντορινιό  Αναπληρωτή Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις με την διεκπεραίωση του Μεταφορικού Ισοδύναμου.

Κύριε Υφυπουργέ,

 

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις με την διεκπεραίωση του Μεταφορικού Ισοδύναμου.

 

Σας παραθέτουμε τα παρακάτω προβλήματα που εντοπίστηκαν:

  1. Το σημαντικότερο όλων είναι ότι για το τρίμηνο 01/07 έως 30/09, αν  δεν έχει γίνει ολική εξόφληση των παραστατικών ακόμα και της επιταγής  δεν μπορούν να επιδοτηθούν τα παραστατικά, κάτι για το οποίο ουδείς είχε  ενημερωθεί, παρά μόνο μετά την ενεργοποίηση την φάσης χρηματοδότησης  μέσα στον Οκτώβριο. Οι Επιχειρήσεις πληρώνουν τις μεταφορικές εταιρίες με επιταγές από 30 έως 60 ημέρες, άρα δεν είναι δυνατόν να έχει εισπραχτεί επιταγή ώστε να προσκομιστεί το «εξτρε» της τράπεζας.
  2. Πολλές επιχειρήσεις έχουν πολλές μικρές φορτωτικές (κάτω των 25,00  ευρώ) τις οποίες το σύστημα δεν τις επιδοτεί και αυτό θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη.
  3. Ο χρόνος υποβολής για την όλη διαδικασία του Μεταφορικού Ισοδύναμου είναι μικρός καθώς  δεν υπάρχει  εξοικείωση ακόμα για την ορθή χρήση του συστήματος.
  4. Δεν έχουν δοθεί επαρκής οδηγίες για τα αρχεία που θα πρέπει να  αναρτηθούν και τι θα πρέπει να περιλαμβάνει σε κάθε στάδιο.
  5. Για τα εισιτήρια πλοίων δεν υπάρχει εξοφλητική. Τα εισιτήρια είναι όλα  τοις μετρητοίς. Άρα θα πρέπει να μην απαιτείται και εξοφλητική.
  6. Θα πρέπει να υπάρχει καλύτερη ενημέρωση της χρήσης του συστήματος ώστε και οι επιχειρήσεις να γνωρίζουν τι παραστατικά πρέπει να ζητούν από τις μεταφορικές κτλ, ώστε να γίνονται αποδεκτά από το σύστημα του Μεταφορικού Ισοδύναμου και να μην χάνεται η επιδότηση.

Παρόλο αυτά, κύριε Υφυπουργέ επανερχόμαστε στην αρχική πρότασή μας για την καλύτερη λειτουργία του Μεταφορικού Ισοδύναμου, η διεκπεραίωση θα έπρεπε να γίνεται μόνο από τις ναυτιλιακές εταιρίες. Οι ναυτιλιακές να αφαιρούν την επιδότηση απ ευθείας από το εισιτήριο και να την εισπράττουν εκείνες έτσι και θα έχουμε και μείωση της γραφειοκρατίας αλλά και η πλατφόρμα του Μεταφορικού Ισοδύναμου θα απασχολείται με  5-10 ναυτιλιακές εταιρίες και τις αιτήσεις τους και όχι με αιτήσεις χιλιάδων επιχειρήσεων του Βορείου Αιγαίου που θα κάνουν χρήση του.

Είμαστε στην διάθεσή σας

Related posts

Πανσαμιακός Αγροτικός Σύλλογος: «Τραγική η αγροτική οδοποιία» – Αιχμές κατά του Δημάρχου Αν. Σάμου

admin

Η Σάμος «σηκώνει» το μεγαλύτερο βάρος στο μεταναστευτικό – Πρώτη σε αριθμό διαμενόντων στο Αιγαίο

admin

Θανατηφόρο τροχαίο στη Σάμο

admin

Κάλεσμα Εθελοντικής Αιμοδοσίας από την Ένωση Στρατιωτικών Σάμου

admin

Δήλωση του Συνδέσμου Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος (ΣΚΛΕ) για την Ανθρωπιστική Καταστροφή στη Γάζα

admin

Μ. Φιλιππή: «Ολιγαρχικό μοντέλο ηγεσίας στον Δήμο Δυτικής Σάμου»

admin

«Χρυσή» ημέρα για τη Σάμο: Το MSC Explora I και τα πλοία της γραμμής έφεραν πάνω από 2.200 επισκέπτες

admin

Μεταναστευτικό: Μηνυτήρια αναφορά Γ. Καλτάκη στην Εισαγγελία Σάμου

admin

Με «Άριστα Παμψηφεί» έγινε αποδεκτή η διδακτορική διατριβή του Σταύρου Μιχαλόπουλου

admin