29.4 C
Σάμος
06/07/2025
Ελλάδα

Ο τουρισμός δεν λειτουργεί με αυτόματο πιλότο

Banner Samos24

Το brand του ελληνικού τουριστικού προϊόντος είναι ένα από τα ισχυρότερα παγκοσμίως, είναι ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα και ποιοτικά.

Επιπρόσθετα, η ανταγωνιστικότητα του τουρισμού στην Ελλάδα είναι σύμφωνα με το World Economic Forum στην 25η θέση ανάμεσα σε 140 χώρες, ενώ η ανταγωνιστικότητα της οικονομίας μας στην 59η θέση ανάμεσα σε 140 χώρες.

Παρ’ όλα αυτά ο τουρισμός, η ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας, μόνο στον αυτόματα πιλότο δεν μπορεί να ισχυριστεί κανείς ότι λειτουργεί.

Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει είναι τεράστιες και τα ζητούμενα παγκόσμια.

Ο πλανήτης, η Ευρώπη και συνεπώς η χώρα μας, δεν έχουν ξεμπερδέψει ακόμα από την πανδημία του κορονοϊού.

Οι υγειονομικές, κοινωνικές, οικονομικές, τουριστικές συνέπειες αποτυπώθηκαν και αποτυπώνονται με τον πιο σκληρό τρόπο, τα δυο τελευταία χρόνια.

Αν κανείς συνυπολογίσει τη μεγάλη πίεση που δέχονται οι υφιστάμενες υποδομές, ειδικά σε τουριστικούς προορισμούς αιχμής, όπως και το δαιδαλώδες σύστημα συναρμοδιοτήτων που έχει το Υπουργείο Τουρισμού με άλλα Υπουργεία και φορείς της Κυβέρνησης, φτάνει στο συμπέρασμα ότι απαιτείται στρατηγικός σχεδιασμός, επιχειρησιακή ικανότητα, πολιτική βούληση και όραμα έτσι ώστε επισκέπτες από το εξωτερικό και Έλληνες να έχουν την καλύτερη τουριστική εμπειρία.

Προκειμένου να επιτευχθεί ο παραπάνω στόχος θα επιδιώξουμε άμεσα τη συστηματοποίηση και ομογενοποίηση της πληροφορίας για τα μεγέθη του τουρισμού και την έγκαιρη διάγνωση των εξελίξεων, στην εξαιρετικά ανταγωνιστική παγκόσμια τουριστική αγορά.

Στο κομμάτι των δημόσιων επενδύσεων, θα προταθούν τα θέματα αειφορίας (περιβάλλον, απορρίμματα, ενέργεια, νερό) τα οποία είναι αναγκαία λόγω των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής. Παράλληλα, θα μπουν μπροστά επενδύσεις οι οποίες θα διευρύνουν χρονικά και χωρικά την τουριστική δραστηριότητα (χώροι πολιτισμού, αθλητισμού, συνεδριακών κέντρων).

Στο πεδίο της ψηφιακής τεχνολογίας, ο τουρισμός κάνει άλματα παγκοσμίως και είμαστε έτοιμοι για να υλοποιήσουμε την ψηφιακή στρατηγική μας,

Βασική προτεραιότητα, είναι η εκπαίδευση και η επαγγελματική κατάρτιση μέσα από την επιμόρφωση των στελεχών και των επαγγελματιών του τουρισμού.

Η Ελλάδα υπερτερεί στην εν γένει αίσθηση της φιλοξενίας και της φιλικότητας που αισθάνεται ο επισκέπτης. Στις υποδομές διαμονής, στη γαστρονομία, στις παραλίες και τα τοπία μας.

Είναι λοιπόν αναγκαία η συστράτευση όλων των εμπλεκόμενων φορέων του τουρισμού, του πολιτισμού, της αγοράς, με σκοπό να μετουσιώσουμε τα πλεονεκτήματά μας σε ποιοτικότερο τουρισμό, αύξηση των εσόδων και των θέσεων εργασίας.

Έτσι το δυνατό brand μας θα ισχυροποιηθεί.

Related posts

Πέθανε η δημοσιογράφος του ALPHA, Ηρώ Καριοφύλλη

admin

Ανυσία: «Δεν μπορώ να ζω σε ένα κράτος που τα θύματα πρέπει να κάνουν αίτηση για να καταθέσουν στον εφέτη ανακριτή»

admin

Έκτακτη σύσκεψη στη Χίο: «Πιθανή οργανωμένη εγκληματική ενέργεια οι πυρκαγιές», δηλώνει ο Υπουργός Κλιματικής Κρίσης

admin

Χίος: Τρία μέτωπα έκαψαν την πόλη και τα προάστιά της καθώς και τις παρυφές του Αίπους

admin

Δίμηνη προθεσμία για σεισμόπληκτους: Τι αλλάζει με τη νέα ΚΥΑ

admin

Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο Σάμου: Δις ισόβια στον 50χρονο που βίαζε τις ανήλικες κόρες του

admin

Τέλος χρόνου για τους ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων: «Βροχή» προστίμων από την Δευτέρα

admin

Τραγωδία στην Άρτα: Εγκεφαλικά νεκρά τα δύο παιδιά που έπεσαν στον Άραχθο – Σε δωρεά οργάνων προχωρούν οι γονείς του 14χρονου

admin

Πανελλαδική απεργία δημοσιογράφων με κεντρικό αίτημα τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας

admin