17.2 C
Σάμος
28/11/2024
Σαμιακά

Σάμος: Φως στα αίτια της πτώσης του ελικοπτέρου – “Μας χτύπησε ο άνεμος”

Φως στα αίτια της πτώσης του ελικοπτέρου σε θαλάσσια περιοχή νοτιοδυτικά της Σάμου στις 13 Ιουλίου ρίχνουν οι καταθέσεις των δύο επιζώντων, του πιλότου και του μηχανικού, τις οποίες αποκαλύπτει η Realnews.

Του ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΣΟΥΡΕΛΗ

“Από την εμπειρία μου των 5.600 ωρών πτήσης πιστεύω ότι η πτώση οφείλεται στην πολύ ξαφνική αλλαγή της διεύθυνσης του αέρα με πολύ απότομες και ισχυρές ριπές. Συγκεκριμένα, όταν το καλάθι ήταν μέσα στο νερό, ισχυρός κυματισμός το μετακίνησε πίσω από την ουρά του ελικοπτέρου. Την ίδια στιγμή, ισχυρή ριπή του αέρα χτύπησε το ελικόπτερο από πίσω. Έκανα όλες τις απαραίτητες ενέργειες, αλλά δεν κατάφερα να επαναφέρω την ισορροπία, πέσαμε πολύ γρήγορα”, κατέθεσε στους λιμενικούς της Σάμου ο 49χρονος Μολδαβός πιλότος Ντμίτιρ Μοραρένκο.

«Ήθελε να βοηθήσουμε τον κόσμο»

Κατά τη συντριβή του ελικοπτέρου, που επιχειρούσε σε μεγάλη πυρκαγιά στη Σάμο, έχασε τη ζωή του ο 49χρονος απόστρατος της Αεροπορίας Στρατού Θοδωρής Βλάχος, ο οποίος επικοινωνούσε με τον πύργο ελέγχου, έδινε οδηγίες και μετέφραζε, καθώς και ο 55χρονος Ρουμάνος συγκυβερνήτης Σεργκέι Μογκορεάν. «Οι καιρικές συνθήκες είχαν γίνει πολύ άσχημες, είχα στο μυαλό μου να ακυρώσουμε. Ο Θοδωρής ήθελε να βοηθήσουμε τον κόσμο, η πυρκαγιά ήταν πολύ μεγάλη. Πριν από το δυστύχημα είπα στον συγκυβερνήτη ότι αυτή είναι η τελευταία μας ρίψη και γυρίζουμε πίσω ή αλλάζουμε περιοχή λήψης νερού», κατέθεσε ο πιλότος.

Όπως αποκαλύπτεται, πριν από την τελευταία μοιραία προσέγγιση στη θάλασσα, το ελικόπτερο είχε αλλάξει καλάθι, καθώς παρατηρήθηκε πρόβλημα. «Κάναμε 5-6 ρίψεις νερού από τη θάλασσα και μετά παρατηρήσαμε δυσλειτουργία στο καλάθι του νερού. Το είπα στον Θοδωρή και ζήτησε άδεια να επιστρέψουμε στο αεροδρόμιο. Αλλάξαμε καλάθι, λάβαμε καύσιμα και γυρίσαμε στη φωτιά. Κάναμε λήψη νερού και ρίψεις με το καινούργιο καλάθι για περίπου μία ώρα. Οι καιρικές συνθήκες άρχισαν να χειροτερεύουν. Ο αέρας δυνάμωσε και τα κύματα είχαν μεγαλώσει. Πήγαμε να κάνουμε μια τελευταία λήψη. Κατά την προσπάθεια να σηκωθεί το ελικόπτερο, ο άνεμος το χτύπησε, με αποτέλεσμα το ελικόπτερο να χάσει την ισορροπία του. Άρχισε να περιστρέφεται.

Έκανα όλες τις απαραίτητες κινήσεις που προβλέπονται για να το επαναφέρω σε ισορροπία. Μείωσα την ταχύτητα, άλλαξα την πορεία και μείωσα την ισχύ. Δεν είχαμε πολύ χρόνο. Ο μηχανικός μού είπε ότι το καλάθι είχε πάει προς την ουρά. Του είπα να το απελευθερώσει, πάτησα κι εγώ το κουμπί απεμπλοκής του καλαθιού, αλλά δεν λειτούργησε. Μια δυνατή ριπή του αέρα χτύπησε από πίσω την ουρά και μας πέταξε στη θάλασσα. Σε κλάσματα δευτερολέπτου βρεθήκαμε στο νερό. Οι έλικες και η ουρά αποκολλήθηκαν άμεσα από την άτρακτο».

Όλοι φορούσαν ζώνες ασφαλείας. Μετά την πτώση του ελικοπτέρου, τις έλυσαν. Το ελικόπτερο αναποδογύρισε. Δεν πρόλαβαν να φορέσουν σωσίβιο, διότι, όπως είπε ο πιλότος, το μπροστινό μέρος βυθίστηκε πολύ γρήγορα και έπρεπε να βγουν πριν το ελικόπτερο τους τραβήξει στον βυθό. «Η καμπίνα ήταν πλημμυρισμένη πάνω από τη μέση. Βρήκα την έξοδο κινδύνου, η οποία ήταν η μισή μέσα στο νερό. Την άνοιξα, βγήκε έξω πρώτος ο Θοδωρής και μετά ο συγκυβερνήτης μου. Άκουσα τον Θοδωρή να φωνάζει “βοήθεια” στα ελληνικά. Τελευταίος βγήκα εγώ. Ήθελα να βοηθήσω τον Θοδωρή, αλλά είχε τόσο κύμα που τον είχε ήδη απομακρύνει αρκετά», υποστηρίζει.

«Δεν κολυμπούσαν καλά»

Ο δεύτερος επιζών, ο 54χρονος Μολδαβός Βαλεντίν Ντικουσάρ, μηχανικός πτήσης, στην κατάθεσή του αποδίδει την πτώση του ελικοπτέρου στον αέρα. «Από την εμπειρία μου πιστεύω ότι για την πτώση οφείλεται η πολύ ξαφνική αλλαγή της διεύθυνσης του αέρα… Ο πιλότος προσπαθούσε να το επαναφέρει στην ευθεία, αλλά δεν τα κατάφερε και πέσαμε μέσα σε 4-5 δευτερόλεπτα με την μπροστινή πλευρά από απόσταση περίπου 15 μέτρων». Οι δύο συνάδελφοί του δεν σκοτώθηκαν από την συντριβή, αλλά φαίνεται ότι πνίγηκαν. «Είδα ότι βγήκαμε έξω και οι τέσσερις. Μιλήσαμε και είπαμε να κολυμπήσουμε προς την ακτή. Οι δύο που πέθαναν, δεν κολυμπούσαν πολύ καλά. Ο Θοδωρής φώναζε στα ελληνικά και δεν καταλάβαινα τι έλεγε και ο βοηθός του πιλότου φώναζε “βοήθεια” στα ρουμανικά, αλλά δεν μπορούσα να τους βοηθήσω επειδή ο καιρός ήταν πάρα πολύ άσχημος και ήμουν σε σοκ», σημειώνει. Τον 54χρονο μηχανικό περισυνέλεξε αλιευτικό σκάφος.

Διαβάστε εδώ το δημοσίευμα της Realnews

Πηγή enikos 

Related posts

Ανδρέας Λαγός: Ο Σαμιώτης σεφ που μαγείρεψε για τη βασιλική οικογένεια της Αγγλίας

admin

150.000 επισκέπτες από Τουρκία στη Σάμο φέτος

admin

Στήριξη στις διώξεις εκπαιδευτικών – Κάλεσμα από τον Σύλλογο Δασκάλων & Νηπιαγωγών Σάμου

admin

Ενημερωτική Συνάντηση Δημοσιογράφων από τη Fraport Greece στο Αεροδρόμιο «Αρίσταρχος ο Σάμιος»

admin

Ηγετικός ρόλος της KRIKOS AE στις τεχνολογίες χωρίς εκσκαφή

admin

Παγκόσμια διάκριση για την ομάδα Pi Force του ΓΕΛ Σάμου στους τελικούς F1 in Schools

admin

Επίσημη Τελετή Αναγόρευσης του Καθηγητή Ενδοκρινολογίας, κ. Γεωργίου Χρούσου ως Τακτικού Μέλους της Ακαδημίας Αθηνών

admin

Εσπερίδα με θέμα την Αναπηρία στη Σάμο

admin

Εκλογές 2024 Επιμελητηρίου Σάμου: Τα νέα μέλη του Δ.Σ.

admin