Στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, την περασμένη Δευτέρα 17.10, συζητήθηκε μεταξύ άλλων το θέμα για την αστική συγκοινωνία. Ωστόσο, η συζήτηση του εν λόγω θέματος αναβλήθηκε για αύριο Δευτέρα, καθώς η σχετική με την αστική συγκοινωνία γνωμάτευση της νομικής υπηρεσίας του Δήμου Ανατολικής Σάμου δε λάμβανε υπόψη της τις πρόσφατες νομοθετικές αλλαγές για την εκτέλεση αστικών και υπεραστικών δρομολογίων.
Τις πλημμέλειες της γνωμάτευσης της νομικής υπηρεσίας ανέδειξε έγγραφο που απέστειλε προς το δημοτικό συμβούλιο ιδιώτης που έχει καταθέσει ευνοϊκότερη οικονομική προσφορά για την εκτέλεση των δρομολογίων της αστικής συγκοινωνίας σε σχέση με αυτήν που έχει εξαγγείλει ο Δήμος.
Ενώ η Οικονομική Υπηρεσία του Δήμου Ανατολικής Σάμου έχει καθορίσει συγκεκριμένο δρομολόγιο με λίγες στάσεις που δεν εξυπηρετούν αρκετά, ιδίως τους κατοίκους του Άνω Βαθέος, και έχει θεσπίσει κόμιστρο μεταφοράς ανά επιβάτη ποσού 0,50 ευρώ για κάθε διαδρομή, η πρόταση του ιδιώτη μεταφορέα είναι πολύ πιο συμφέρουσα και για τον Δήμο, αλλά και για τον πολίτη, αφού προβλέπει με το ίδιο κόστος συχνότερα δρομολόγια, περισσότερες στάσεις και απαλλαγή του πολίτη από κάθε κόμιστρο.
Γιατί, όμως, ο Δήμος παραμένει άτεγκτος στη στάση του να παραχωρήσει τα δικαιώματα της αστικής συγκοινωνίας με απευθείας ανάθεση στο ΚΤΕΛ; Αξίζει να αναφερθεί, ότι και τα ΚΤΕΛ, μετά τις τελευταίες νομοθετικές παρεμβάσεις, δεν είναι τίποτα άλλο από ιδιωτικές εμπορικές ανώνυμες εταιρείες που μοναδικό σκοπό έχουν την επιβίωσή τους και το κέρδος τους, όπως ακριβώς και κάθε άλλος ιδιώτης.
Υπ΄ αυτή τη βάση, γιατί ο Δήμος δεν εξετάζει την πλέον συμφέρουσα τόσο για αυτόν όσο και για τους πολίτες πρόταση του ιδιώτη μεταφορέα και επιμένει να αναθέσει τα δρομολόγια στο ΚΤΕΛ; Το ερώτημα πιθανόν να απαντηθεί στο επόμενο δημοτικό συμβούλιο. Εκείνο που είναι σίγουρο είναι ότι οι πολίτες ταλαιπωρούνται από την ολιγωρία της δημοτικής αρχής να προκηρύξει δημόσιο διαγωνισμό, να υπάρξει μειοδότης και να του ανατεθεί η μεταφορά των πολιτών.