25 C
Σάμος
01/07/2025
Ελλάδα

Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας: Πέντε κανόνες ώστε οι καταναλωτές να μην πέσουν θύματα “προσφορών”

Banner Samos24

Ο  θεσμός της Black Friday, κατά τον οποίο τα καταστήματα που συμμετέχουν προβάλλουν πολύ δελεαστικές προσφορές σε επιλεγμένα προϊόντα για περιορισμένο αριθμό ημερών, αντιμετωπίζεται από πολλούς καταναλωτές ως ευκαιρία για αγορές.

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας συστήνει στους  καταναλωτές να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί και να μη δελεάζονται από φαινομενικά εντυπωσιακές προσφορές. Ειδικά τη φετινή χρονιά, με την ακρίβεια να επιβαρύνει στον μέγιστο βαθμό τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, η ιεράρχηση των αναγκών και η έρευνα αγοράς καθίστανται πιο αναγκαίες από ποτέ.

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ, προτείνει την τήρηση πέντε κανόνων που διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές δεν θα πέσουν θύματα “προσφορών”:

  1. Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.
  2. Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες  θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες
  3. Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς. Ιδίως να ερευνούν αν και κατά πόσο επιβάλλονται τόκοι στην αγορά αυτή, αφού, στην περίπτωση αυτή, το κόστος αγοράς αυξάνει ραγδαία.
  4. Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής
  5. Να ζητάνε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.

Καλό θα ήταν να γνωρίζουν όλοι ότι η  καταναλωτική φρενίτιδα που με τεχνικές marketing δημιουργούν μεγάλοι παράγοντες του εμπορίου (Βlack Friday, άνοιγμα καταστημάτων τις Κυριακές, λευκές νύκτες κ.λπ.) έχει ως αποτέλεσμα την υποσυνείδητη άσκηση ψυχολογικής πίεσης στον καταναλωτή, ο οποίος αισθάνεται ότι “πρέπει” να εκμεταλλευτεί τις προσφορές σπεύδοντας στα μαγαζιά. Στο σημερινό πλαίσιο της εκρηκτικής ακρίβειας σε αγαθά πρώτης ανάγκης, ο καταναλωτής οφείλει να ενεργεί τις αγορές του με σύνεση και περίσκεψη.

Related posts

Ανυσία: «Δεν μπορώ να ζω σε ένα κράτος που τα θύματα πρέπει να κάνουν αίτηση για να καταθέσουν στον εφέτη ανακριτή»

admin

Έκτακτη σύσκεψη στη Χίο: «Πιθανή οργανωμένη εγκληματική ενέργεια οι πυρκαγιές», δηλώνει ο Υπουργός Κλιματικής Κρίσης

admin

Χίος: Τρία μέτωπα έκαψαν την πόλη και τα προάστιά της καθώς και τις παρυφές του Αίπους

admin

Δίμηνη προθεσμία για σεισμόπληκτους: Τι αλλάζει με τη νέα ΚΥΑ

admin

Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο Σάμου: Δις ισόβια στον 50χρονο που βίαζε τις ανήλικες κόρες του

admin

Τέλος χρόνου για τους ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων: «Βροχή» προστίμων από την Δευτέρα

admin

Τραγωδία στην Άρτα: Εγκεφαλικά νεκρά τα δύο παιδιά που έπεσαν στον Άραχθο – Σε δωρεά οργάνων προχωρούν οι γονείς του 14χρονου

admin

Πανελλαδική απεργία δημοσιογράφων με κεντρικό αίτημα τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας

admin

Νέος ΚΟΚ: Αναλυτικά τα πρόστιμα για κινητό, αλκοόλ, ταχύτητα και STOP

admin