12.2 C
Σάμος
19/01/2025
Ελλάδα

Γ. Μπουρνούς: Απαράδεκτες καθυστερήσεις στις πληρωμές του Μεταφορικού Ισοδύναμου

Ερώτηση στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κατέθεσε ο Γιάννης Μπουρνούς, με τις συνυπογραφές 36 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, σχετικά με τις απαράδεκτες καθυστερήσεις στις πληρωμές του Μεταφορικού Ισοδύναμου. Η κυβέρνηση απαξιώνει και υπονομεύει συστηματικά μια εμβληματική πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ που καθιέρωσε την αρχή της νησιωτικότητας στις κρατικές πολιτικές προς όφελος των νησιωτικών κοινωνιών, ιδιαίτερα σε νησιά απομακρυσμένα από το Αθηναϊκό κέντρο, όπως του Νομού Λέσβου.

Αν και επί ΣΥΡΙΖΑ οι πληρωμές στους νησιώτες για τα εισιτήριά τους γίνονταν συστηματικά κάθε μήνα, η σημερινή κυβέρνηση καθιέρωσε να γίνονται ανά τρίμηνο ή εξάμηνο. Ωστόσο, η τελευταία σχετική πληρωμή έγινε τον Μάιο 2021. Οι επιχειρήσεις των νησιών αποζημιώνονταν κάθε τετράμηνο επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας το άλλαξε και αυτό ώστε να γίνονται ανά εξάμηνο, αλλά ούτε αυτή η ρύθμιση τηρείται, καθώς οι τελευταίες πληρωμές σε επιχειρήσεις έγιναν το 2020.

Οι προθέσεις της κυβέρνησης φάνηκαν όταν έσπευσε να καταργήσει το σκέλος καυσίμων στο Μεταφορικό Ισοδύναμο, χωρίς (και εδώ) να αποπληρώσει όσους συμμετείχαν στην πιλοτική εφαρμογή του. Το αποτέλεσμα είναι ότι σε συνθήκες σαρωτικού κύματος ακρίβειας καυσίμων, προϊόντων και πρώτων υλών, οι νησιωτικές επιχειρήσεις και οι κάτοικοι των νησιών πλήττονται πολύ βαρύτερα από την ηπειρωτική Ελλάδα, ενώ η κυβέρνηση τούς στερεί ακόμα και τους χρηματικούς πόρους των πληρωμών του Μεταφορικού Ισοδύναμου. Η κυβέρνηση οφείλει να πραγματοποιήσει άμεσα τις πληρωμές και να διευρύνει την πολιτική του Μεταφορικού Ισοδύναμου, ώστε να αποτελέσει εργαλείο στήριξης των νησιωτικών οικονομιών και ανάσχεσης της ακρίβειας.

 

Παραθέτουμε το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

 

Προς τον κ. Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

                       

ΘΕΜΑ: Απαράδεκτες καθυστερήσεις στις πληρωμές του Μεταφορικού Ισοδύναμου

 

Το Μεταφορικό Ισοδύναμο είναι μια εμβληματική πολιτική ενσωμάτωσης της αρχής της νησιωτικότητας στις κρατικές πολιτικές και μια παρακαταθήκη της προηγούμενης κυβέρνησης για τη νησιωτική Ελλάδα, ιδιαίτερα για νησιά απομακρυσμένα από την ηπειρωτική χώρα και το Αθηναϊκό κέντρο, όπως του Νομού Λέσβου. Φαίνεται, όμως, όπως δείξαμε και με προηγούμενες παρεμβάσεις της Κοινοβουλευτικής μας Ομάδας, πως η σημερινή κυβέρνηση ποτέ δεν εκτίμησε και δεν αποδέχτηκε αυτή την πολιτική, καθώς από την αρχή της θητείας της ολιγωρεί στην εφαρμογή της με τρόπο που καταλήγει σε υπονόμευση.

Οι πληρωμές στους νησιώτες για τα εισιτήριά τους, ενώ γίνονταν συστηματικά στο τέλος κάθε μήνα επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, καθιερώθηκε με τη σημερινή κυβέρνηση να γίνονται ανά τρίμηνο ή εξάμηνο, ανάλογα με τη διάθεση των υπουργών. Το 2021, η τελευταία πληρωμή φαίνεται να έγινε πριν έξι μήνες.

Οι νησιωτικές επιχειρήσεις αποζημιώνονταν κάθε τετράμηνο, η σημερινή κυβέρνηση το άλλαξε ανά εξάμηνο, ωστόσο ούτε αυτό τηρείται, καθώς εντός του 2021 δεν έχουν γίνει πληρωμές Μεταφορικού Ισοδύναμου σε οποιαδήποτε επιχείρηση.

Ίσως ακόμα πιο ενδεικτικό, η σημερινή κυβέρνηση κατάργησε στην πράξη το σκέλος καυσίμων στο Μεταφορικό Ισοδύναμο, ενώ δεν έχουν καν πληρωθεί όσοι συμμετείχαν στην πιλοτική εφαρμογή του. Η επέκταση του Μεταφορικού Ισοδύναμου στα καύσιμα, όπως έδειξε η πιλοτική εφαρμογή που προηγήθηκε, μπορεί να εξασφαλίσει χαμηλότερη τιμή καυσίμων στα πρατήρια και να λειτουργήσει έτσι ενισχυτικά για την ανάπτυξη της νησιωτικής Ελλάδας, αλλά και για την καθημερινότητα των νησιωτών.

 

Επειδή στις συνθήκες έλλειψης ρευστότητας εξαιτίας της πανδημικής ύφεσης και των λοκντάουν που προηγήθηκαν, η καθυστέρηση πληρωμών στερεί τους νησιώτες και τις νησιωτικές επιχειρήσεις από απολύτως αναγκαίους πόρους,

Επειδή με το κύμα ακρίβειας καυσίμων, προϊόντων και πρώτων υλών που σαρώνει τη χώρα, οι νησιωτικές επιχειρήσεις αναμένεται να πληγούν πολύ βαρύτερα από την ηπειρωτική Ελλάδα,

Επειδή το Μεταφορικό Ισοδύναμο μπορεί να αποτελέσει βασικό εργαλείο στήριξης των πληττόμενων τοπικών οικονομιών και ανάσχεσης της ακρίβειας στα είδη πρώτης ανάγκης,

 

ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  • Πότε προτίθεται να αποπληρώσει τα οφειλόμενα σε πολίτες και επιχειρήσεις από το Μεταφορικό Ισοδύναμο;
  • Με ποιο τρόπο και σε ποια κατεύθυνση προτίθεται να διευρύνει την πολιτική του Μεταφορικού Ισοδύναμου για να στηρίξει την οικονομία και τους κατοίκους των νησιών;

 

 

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Μπουρνούς Ιωάννης

 

Αλεξιάδης Τρύφων

Αναγνωστοπούλου Σία

Αυλωνίτης Αλέξανδρος-Χρήστος

Βαρδάκης Σωκράτης

Βερναρδάκης Χριστόφορος

Γκαρά Αναστασία

Γκιόλας Ιωάννης

Δρίτσας Θεόδωρος

Ζαχαριάδης Κωνσταντίνος

Ηγουμενίδης Νικόλαος

Θραψανιώτης Μανόλης

Καφαντάρη Χαρά

Κόκκαλης Βασίλης

Μάλαμα Κυριακή

Μαμουλάκης Χαράλαμπος

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μιχαηλίδης Ανδρέας

Μουζάλας Ιωάννης

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Μωραΐτης Θάνος

Νοτοπούλου Αικατερίνη

Παπαδόπουλος Σάκης

Παπανάτσιου Αικατερίνη

Πέρκα Θεοπίστη

Πολάκης Παύλος

Ραγκούσης Ιωάννης

Σαντορινιός Νεκτάριος

Σαρακιώτης Ιωάννης

Σπίρτζης Χρήστος

Συρμαλένιος Νικόλαος

Τζούφη Μερόπη

Φάμελλος Σωκράτης

Φίλης Νικόλαος

Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης

Χρηστίδου Ραλλία

Ψυχογιός Γεώργιος

 

Related posts

Βασίλης Σπανάκης: «Μικρή Βουλή» τα 332 Δημοτικά Συμβούλια της Χώρας με τον νέο «Πρότυπο Κανονισμό Λειτουργίας»

admin

Κωνσταντίνο Τασούλα πρότεινε ο Μητσοτάκης για Πρόεδρο της Δημοκρατίας

admin

Μυτιλήνη: Πέθανε ο 19χρονος που τραυματίστηκε σοβαρά στο τροχαίο με τα άλογα

admin

Επιβεβαιώθηκε το πρώτο κρούσμα του μεταπνευμονοϊού (HMPV) στη Θεσσαλονίκη

admin

Έφυγε από τη ζωή ο Κώστας Σημίτης

admin

Παρουσίαση της Εθνικής Στρατηγικής Προστασίας των Ανηλίκων από τον Εθισμό στο Διαδίκτυο

admin

Υποτροφία στη Μνήμη της Ελένης Τοπαλούδη από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου

admin

Πλάνα πριν και μετά τη συντριβή αεροσκάφους στο Καζακστάν

admin

Ο ιερέας που σώζει ζωές ως ΕΚΑΒίτης: Η ιστορία του πατέρα Απόστολου Δάμκαλη

admin