10.5 C
Σάμος
25/11/2024
Πολιτικά

Ερώτηση 33 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τις συνθήκες εργασίας των ντελιβεράδων

Ερώτηση 33 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τις συνθήκες εργασίας και προστασία εργαζόμενων οδηγών δικύκλων (Delivery) μεταξύ των οποίων και ο  βουλευτής Σάμου και Πρόεδρος της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής κ. Δημήτρης Σεβαστάκης.

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κ.κ. Υπουργούς:
– Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης
– Εσωτερικών
ΘΕΜΑ: Συνθήκες εργασίας και προστασία εργαζόμενων οδηγών δικύκλων (Delivery)

Καθημερινά παρατηρούμε στους δρόμους εργαζόμενους οδηγούς δικύκλων που απασχολούνται στη διανομή κυρίως γρήγορου φαγητού, να μετακινούνται στου δρόμους χωρίς να τηρούν τους κανόνες ασφαλείας και παραβιάζοντας συχνά κανόνες οδικής κυκλοφορίας ενώ δεν είναι και λίγες οι περιπτώσεις χρήσης ακατάλληλων οχημάτων στις σχετικές υπηρεσίες.
Το τελευταίο διάστημα, τόσο σε πόλεις της Εύβοιας, όσο και στην Αθήνα αλλά και σε όλη τη χώρα, σημειώνονται τροχαία ατυχήματα με θύματα οδηγούς δικύκλων εν ώρα εργασίας, κάποια από αυτά μάλιστα με τραγική κατάληξη για τους εργαζόμενους.

Σύμφωνα με καταγγελίες των εργαζομένων στις διανομές που έπεσαν θύματα τροχαίων ατυχημάτων, εκτός των άλλων συνεπειών παραμένουν χωρίς εισόδημα για το διάστημα που απαιτείται για την αποθεραπεία τους, συχνά χάνουν τη θέση τους λόγω της αδυναμίας τους να εργαστούν, χωρίς να μπορούν να δικαιωθούν αφού είχαν αποδεχτεί να εργαστούν ανασφάλιστοι λόγω ανάγκης.
Επίσης, συχνές είναι οι προφορικές κυρίως και όχι επώνυμες καταγγελίες για ανασφάλιστη εργασία εργαζόμενων οδηγών δικύκλων και διανομέων, για μη τυπική συντήρηση των οχημάτων που χρησιμοποιούνται, για ποικίλες αυθαιρεσίες των εργοδοτών αλλά και για χρήση ιδιωτικών μέσων των υπαλλήλων για την κάλυψη των αναγκών των επιχειρήσεων.

Είναι προφανές ότι η απαίτηση για χρήση και συντήρηση των ιδιωτικών δικύκλων εκ μέρους των εργαζόμενων συχνά προκύπτει αυθαιρέτως εκ μέρους των εργοδοτών, ενώ παράλληλα οι εξαιρετικά χαμηλές αμοιβές στο συγκεκριμένο κλάδο, σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να καλύψουν το υψηλό κόστος για την αναγκαία συντήρησή τους, το οποίο μάλιστα επιβαρύνει αποκλειστικά τους εργαζόμενους και ιδιοκτήτες των δικύκλων.
Τόσο στις περιπτώσεις χρήσης δικύκλου που παρέχεται από τις επιχειρήσεις, όσο και στις περιπτώσεις χρήσης ιδιόκτητου δικύκλου εκ μέρους των εργαζόμενων οδηγών, το ερώτημα που προκύπτει είναι αφενός κατά πόσον τα δίκυκλα είναι ασφαλισμένα και σε καλή κατάσταση και αφετέρου κατά πόσον παρέχεται στους εργαζόμενους κατάλληλο κράνος και κάθε είδους αναγκαίος για την ασφάλειά τους εξοπλισμός.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι η φύση της συγκεκριμένης εργασίας είναι εξαιρετικά επισφαλής και παράλληλα εγκυμονεί αυξημένους κινδύνους τροχαίων ατυχημάτων, είναι σαφές ότι η μη λήψη κατάλληλων προληπτικών μέτρων και μέτρων ασφάλειας, έχει σοβαρές επιβαρυντικές συνέπειες για την ζωή και την ασφάλεια των ίδιων των εργαζόμενων, αλλά και για τα ασφαλιστικά ταμεία.

Με βάση τα παραπάνω ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

  • Εκτός από το αν είναι οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι νόμιμα ασφαλισμένοι, που διαπιστώνεται με την περιοδικότητα των ελέγχων που πραγματοποιούνται, πώς διαπιστώνεται η τήρηση των προληπτικών μέτρων προστασίας τους κατά την εργασία τους;
  • Πώς ελέγχεται η τυπική συντήρηση των οχημάτων που χρησιμοποιούν για την εργασία τους;
  • Σε παραβάσεις που διαπιστώνει η τροχαία, καταγράφεται κατά πόσον αυτές συμβαίνουν εν ώρα εργασίας; Υπάρχει κάποια επίπτωση στον εργοδότη εάν διαπιστωθούν τέτοιου τύπου παραβάσεις;
  • Διασταυρώνονται οι όποιες παραβάσεις; Σημειώνονται σε ώρα εργασίας σύμφωνα με τις ώρες που ο εργαζόμενος είναι δηλωμένος ότι εργάζεται; Διασταυρώνονται περιπτώσεις πλήρως ανασφάλιστων εργαζομένων;
  • Διαπιστώνεται και πώς, η ιδιοκτησία και η καταλληλότητα του οχήματος;
  • Στις περιπτώσεις ατυχημάτων στο δελτίο συμβάντος, καταγράφεται εάν ο εμπλεκόμενος ήταν σε ώρα εργασίας; Υπάρχουν στοιχεία ασφαλισμένων που αιτήθηκαν αποζημίωση από τα ασφαλιστικά τους ταμεία λόγω εργατικού ατυχήματος για τέτοιου τύπου εργασία; Εάν ναι, πώς αξιολογείται στατιστικά σε σχέση με τις καταγραφές της τροχαίας;
  • Προβλέπονται πρωτοβουλίες που θα υποχρεώσουν τους εργοδότες να λαμβάνουν μεγαλύτερη μέριμνα και να φροντίζουν ώστε να τηρούνται απαρέγκλιτα τουλάχιστον τα προληπτικά μέτρα ασφαλείας μεταξύ των οποίων και η τυπική συντήρηση των οχημάτων;

Οι ερωτώντες Βουλευτές
Λιβανίου Ζωή
Αντωνίου Χρήστος
Βάκη Φωτεινή
Βαρδάκης Σωκράτης
Βέττας Δημήτριος
Γεννιά Γεωργία
Γκιόλας Ιωάννης
Δρίτσας Θεόδωρος
Δριτσέλη Παναγιώτα
Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
Θελερίτη Μαρία
Θεωνάς Ιωάννης
Ιγγλέζη Αικατερίνη
Καββαδία Ιωαννέτα (Αννέτα)
Καΐσας Γεώργιος
Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)
Μανιός Νικόλαος
Μάρδας Δημήτριος
Μεγαλοοικονόμου Θεοδώρα
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μιχελογιαννάκης Ιωάννης
Μορφίδης Κωνσταντίνος
Πάλλης Γεώργιος
Παπαδόπουλος Νικόλαος
Παπαδόπουλος Χριστόφορος
Παυλίδης Κωνσταντίνος
Ρίζος Δημήτριος
Σαρακιώτης Ιωάννης
Σεβαστάκης Δημήτριος
Σιμορέλης Χρήστος
Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ)
Σταμπουλή Αφροδίτη
Ψυχογιός Γεώργιος

Related posts

Τι αναφέρει το Εξώδικο του Μιχάλη Αγγελόπουλου για τη μελέτη «ΣΑΜΟΣ 2030»

admin

Ο Σωκράτης Φάμελλος νέος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ με 49,41%

admin

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Πού να ψηφίσετε στη Σάμο για την ανάδειξη Προέδρου

admin

Νέο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής στο Δήμο Ανατολικής Σάμου

admin

Απάντηση της ΑΑΔΕ σε Κοινοβουλευτική Ερώτηση σχετικά με τα προβλήματα του αλιευτικού συλλόγου Φούρνων Κορσεών

admin

Ο Μητσοτάκης διέγραψε τον Σαμαρά

admin

Παρουσίαση μελετών ανασυγκρότησης για Αρκαλοχώρι και Σάμο

admin

Μανώλης Κάρλας: ΑΠΟΨΕΙΣ – Με αφορμή τις πρόσφατες εσωτερικές διεργασίες των κομμάτων

admin

Μελέτη για το λιμάνι του Αγίου Κηρύκου στην Ικαρία

admin