Με βαρύ κατηγορητήριο παραπέμπονται σε δίκη ο πλοίαρχος, ο υποπλοίαρχος, ο ύπαρχος και ο ναύκληρος του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου “Blue Horizon” σχετικά με τον θάνατο του 36χρονου Αντώνη Καργιώτη. Σύμφωνα με την εισαγγελική πρόταση, τα τέσσερα μέλη του πληρώματος κατηγορούνται ότι έριξαν τον άτυχο άνδρα στο λιμάνι του Πειραιά το βράδυ της 5ης Σεπτεμβρίου 2023, μπροστά στα μάτια δεκάδων αυτοπτών μαρτύρων.
Το περιστατικό προκάλεσε σοκ και αποτροπιασμό με τις αρχές να ξεκινούν άμεσα εκτενή έρευνα για τη διαλεύκανση των συνθηκών κάτω από τις οποίες έχασε τη ζωή του ο 36χρονος. Μετά από πολύμηνη ανάκριση, ο εισαγγελέας εισηγήθηκε την παραπομπή των τεσσάρων κατηγορουμένων σε δίκη, καθώς προέκυψαν σοβαρές ενδείξεις για την εμπλοκή τους στον θάνατο του Αντώνη Καργιώτη.
Η πρόταση αφορά την παραπομπή σε δίκη:
– του πλοίαρχου, ο οποίος είναι προφυλακισμένος στις φυλακές Κορυδαλλού, για τα αδικήματα της επικίνδυνης παρέμβασης στη συγκοινωνία πλοίου από την οποία επήλθε θάνατος και της απόπειρας υπόθαλψης κατά συρροή. Ο πλοίαρχος, με βάση την εισαγγελική πρόταση, κατηγορείται ότι αφενός έδωσε το πράσινο φως να αποπλεύσει το «Blue Horizon» με ανοιχτό καταπέλτη, κάτι που δεν επιτρέπεται από τους κανονισμούς ασφαλείας, αφετέρου του αποδίδεται ότι ενώ είχε ήδη επέλθει ο θάνατος του άτυχου Αντώνη και ενώ είχε εικόνα όσων προηγήθηκαν, στις επικοινωνίες που είχε με τις Λιμενικές Αρχές ανέφερε ψευδώς, με πρόθεση συγκάλυψης, ότι ένας επιβάτης έπεσε στη θάλασσα ενώ έτρεχε να καβαλήσει τον καταπέλτη και να ανέβει στο πλοίο.
– του ύπαρχου, ο οποίος επίσης είναι προσωρινά κρατούμενος στις φυλακές Κορυδαλλού, για τα αδικήματα της ανθρωποκτονίας από πρόθεση που τελέστηκε με ενδεχόμενο δόλο αλλά και της κατάχρησης εξουσίας. Ο εισαγγελικός λειτουργός αποδίδει δόλο στον ύπαρχο και σημειώνει: «αποτέλεσμα των απωθήσεων του κατηγορούμενου ήταν να πέσει τελικά ο Αντώνης Καργιώτης στο κενό που είχε δημιουργηθεί από την κίνηση του πλοίου, μεταξύ της προβλήτας και του καταπέλτη, ο οποίος ακόμα δεν είχε ανελκυσθεί και ασφαλισθεί, να βρεθεί στη θάλασσα, στο σημείο όπου αναδεύονταν τα ύδατα μπροστά από τις μηχανές του πλοίου, με συνέπεια, να επέλθει, εντός ολίγων λεπτών, ο θάνατος του λόγω πνιγμού εντός θαλάσσιου ύδατος, σε έδαφος κάκωσης κεφαλής, αποτέλεσμα που προέβλεψε και αποδέχθηκε ως ενδεχόμενο να επέλθει». Επιπρόσθετα, στον ύπαρχο αποδίδεται ότι άσκησε βία που δεν ήταν αναγκαία για την τήρηση της τάξης και ασφάλειας του πλοίου και για την προστασία των επιβαινόντων.
– του υποπλοίαρχου για συνέργεια, δια ενέργειας και δια παραλείψεως, σε ανθρωποκτονία με πρόθεση, τελεσθείσα με ενδεχόμενο δόλο. Κατά την κρίση του εισαγγελικού λειτουργού, ο υποπλοίαρχος ενώ εκτελούσε υπηρεσία αξιωματικού πρύμνης, ευρισκόμενος στο κατάστρωμα 5 (ρεμέντζο) του πλοίου, σε θέση από την οποία είχε άμεση οπτική επαφή με τον καταπέλτη του πλοίου και τα όσα εκτυλίσσονταν, εκείνος παρέμενε αδρανής. Επιπλέον του καταλογίζεται ότι δεν προέβη σε καμία ενέργεια για τη διάσωση του Αντώνη. Ειδικότερα, υποστηρίζεται ότι δεν ενημέρωσε άμεσα τον πλοίαρχο ώστε ο τελευταίος να δώσει εντολή για να παύσει η λειτουργία των μηχανών, ούτε όμως και έριξε στη θάλασσα κάποιο από τα διαθέσιμα προς ρίψη σωσίβια.
του ναύκληρου για τις πράξεις της συνέργειας σε ανθρωποκτονία με πρόθεση, τελεσθείσα με ενδεχόμενο δόλο και για κατάχρηση εξουσίας. Στον κατηγορούμενο αποδίδεται ότι και εκείνος άσκησε, τουλάχιστον στην αρχή, βία σε βάρος του Αντώνη καθώς τον τράβηξε προς την προβλήτα, ενώ στην συνέχεια παρέμεινε αδρανής.
– του ναύκληρου για τις πράξεις της συνέργειας σε ανθρωποκτονία με πρόθεση, τελεσθείσα με ενδεχόμενο δόλο και για κατάχρηση εξουσίας. Στον κατηγορούμενο αποδίδεται ότι και εκείνος άσκησε, τουλάχιστον στην αρχή, βία σε βάρος του Αντώνη καθώς τον τράβηξε προς την προβλήτα, ενώ στην συνέχεια παρέμεινε αδρανής.