Κηποτεχνική δράση στην αυλή του 1ου Ημερήσιου ΕΠΑΛ Καρλοβάσου Σάμου
Στο πλαίσιο της διαδικασίας της εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας του 1ου Ημερήσιου ΕΠΑΛ Καρλοβάσου Σάμου, αποφασίστηκε από ομάδα εκπαιδευτικών να ασχοληθούν με την ανάπλαση τμήματος του εξωτερικού χώρου του σχολείου. Στην υλοποίηση του έργου πήραν μέρος οι μαθητές της Β΄ και Γ΄ τάξης του τομέα Γεωπονίας, Περιβάλλοντος και Τροφίμων, οι οποίοι υπό την καθοδήγηση των γεωπόνων καθηγητών τους προγραμμάτισαν, συντόνισαν και διεκπεραίωσαν όλες τις φάσεις της δράσης.
Σκοπός της συγκεκριμένης εκπαιδευτικής δράσης ήταν, μέσα από μια ομαδική εργασία, οι μαθητές να νοιώσουν το σχολικό περιβάλλον οικείο και ελκυστικό, διαμορφώνοντας ένα εντυπωσιακό παρτέρι συνδυάζοντας τις εμπειρίες και την φαντασία τους.
Η διευθύντρια του σχολείου κα. Ε. Χαριλάου, ο υποδιευθυντής κος. Κ. Καραδήμος, ο εκπαιδευτικός κος. Ε. Αποστολίδης και οι μαθητές/ μαθήτριες που πήραν μέρος στην εκπαιδευτική δράση
Αρχικά οι μαθητές με την βοήθεια των εκπαιδευτικών γεωπόνων του τομέα κατέγραψαν τις ποσότητες και τα υλικά που θα χρειαζόντουσαν και προγραμμάτισαν χρονικά τις ενέργειες που έπρεπε να κάνουν. Στην συνέχεια στον χώρο του θερμοκηπίου ξεκίνησαν τη διαδικασία της μετατροπής παλιών λάστιχων αυτοκινήτων σε μοντέρνες ζαρντινιέρες, βάφοντας τα σε ζωντανά χρώματα. Έπειτα διαμόρφωσαν το μέρος της αυλής που προορίζονταν προς ανάπλαση και προχώρησαν σε φυτεύσεις φυτών) και κηπουρικές εργασίες αξιοποιώντας τις γνώσεις που έχουν λάβει από τα μαθήματα και τα εργαστήρια του τομέα. Στο τελικό στάδιο αφού διευθετήθηκαν οι τελευταίες λεπτομέρειες ,προχώρησαν σε ανταλλαγή συμπερασμάτων και παρατηρήσεων για το κηποτεχνικό έργο που συλλογικά δημιούργησαν.
Τα παιδιά μετατρέπουν στο χώρο του θερμοκηπίου τα λάστιχα αυτοκινήτων σε μοντέρνες ζαρντινιέρες
Κηπουρικές εργασίες για την ανάπλαση της αυλής του σχολείου
Η αρμονική συνεργασία των ομάδων των μαθητών που πήραν μέρος σε όλες τις φάσεις της εκπαιδευτικής δραστηριότητας σε συνδυασμό με την ομαδοσυνεργατική και αλληλοδιδακτική διδασκαλίας που εφάρμοσαν οι εκπαιδευτικοί, συντέλεσαν στο να επιτευχθούν πλήρως όλοι οι στόχοι που είχαν τεθεί.
Η διαδικασία της φύτευσης των παρτεριών. Οι μαθήτριες του τομέα της γεωπονίας φροντίζουν για τις τελευταίες λεπτομέρειες του έργου
Μέσω της βιωματικής μεθόδου επιτεύχθηκε η αισθητική βελτίωση της εικόνας του εξωτερικού χώρου και η ενεργητική συμμετοχή της σχολικής κοινότητας στη διαδικασία ανάπλασης της αυλής του σχολείου.