10.5 C
Σάμος
26/11/2024
Σαμιακά

Πέθανε ο εφοπλιστής Γεράσιμος Αγούδημος

Σε ηλικία 76 ετών μετά από σοβαρά προβλήματα υγείας – Είχε καταφέρει να παραμείνει για δύο συνεχόμενες δεκαετίες στον χώρο της ακτοπλοΐας – Πώς ξεκίνησε την καριέρα του

Θρήνος για την εφοπλιστική οικογένεια, καθώς έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 76 ετών ο γνωστός εφοπλιστής Γεράσιμος Αγούδημος.

Ο Καπτα Μάκης όπως τον αποκαλούσαν ήταν μια εμβληματική προσωπικότητα της ακτοπλοΐας και όχι μόνο. Σπούδασε Ναυτιλιακά σε ιδιωτικό κολέγιο των Αθηνών, ενώ παράλληλα απασχολούνταν στην εταιρεία.

Εδώ και πολλά χρόνια, ο Γεράσιμος Αγούδημος είχε μετακομίσει μαζί με την οικογένειά του στο Λουγκάνο της Ελβετίας. Στη μεγαλύτερη ιταλόφωνη πόλη στο καντόνι Τιτσίνο στη νότια Ελβετία.

Ο Αγούδημος θεωρούνταν ως ο μοναδικός παραδοσιακός εφοπλιστής της ακτοπλοΐας που κατάφερνε να παραμένει στο χώρο για δύο συνεχόμενες δεκαετίες, σε μία περίοδο που ο κλάδος είχε κλονιστεί από την αυτοκτονία του Παντελή Σφηνιά και τα λουκέτα του Π. Παναγόπουλου και του Γ. Στρίντζη.

Ο Μάκης Αγούδημος ο ιδιοκτήτης των επιβατηγών πλοίων «GA Ferries», στις εποχές δόξας του, καθώς ήταν το παιδί (όπως τον έλεγε) του Ανδρέα Παπανδρέου, αγόραζε το ένα πλοίο μετά το άλλο και σε όλα έδινε το όνομα των αγαπημένων του προσώπων!

Ο πλοιοκτήτης των μυθικών φέρι, της μεγάλης ναυτιλιακής εταιρείας GA Ferries είχε γεννηθεί στην Αγία Ευφημία της Κεφαλονιάς.

Ο καπετάν Μάκης άρχισε την καριέρα του από ναύτης σε πλοία που έκαναν ταξίδια στη Μεσόγειο για να φτάσει να γίνει καπετάνιος και αργότερα πλοιοκτήτης. Μπορεί να έγινε γνωστός λόγω της ακτοπλοΐας, η εφοπλιστική του πορεία όμως άρχισε με φορτηγά πλοία το 1967, ενώ ο μύθος τον θέλει να έχει πουλήσει και να έχει αγοράσει μέχρι την ηχηρή πτώση του περισσότερα από 250 πλοία.

Ξεκίνησε το 1989 στην Ακτοπλοΐα με το «Νταλιάνα» και το «Μιλένα», ενώ στην συνέχεια προστέθηκε στο στόλο του η «Δήμητρα», τα ονόματα των τριών θυγατέρων του.

Το 1991 προστέθηκε στο στόλο του η επιβλητική «Ροδάνθη», προς τιμήν της συζύγου του Ροδάνθης Αγούδημου.

Το 1993 θα αποκτηθεί το «ΡΟ ΜΙΛ ΝΤΑ» που θα πάρει το όνομά του από τα αρχικά των ονομάτων της «ΡΟ δάνθης», της «ΜΙ λένας» και της «ΝΤΑ λιάνας».

Kαι το 1994 θα συμπληρωθεί η αρμάδα με τη δρομολόγηση του «Μαρίνα» στη γραμμή για Κάλυμνο-Κω-Ρόδο.

Λίγο μετά θα αποκτηθεί το δεύτερο «Δήμητρα», πρώην «Ionian Fantasy» του Στρίντζη σε αντικατάσταση του πρώτου «Δήμητρα» που πουλήθηκε στον Αντώνη τον Αγαπητό.

Τον τελευταίο καιρό αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα υγείας με τις δυνάμεις του να τον προδίδουν και να φεύγει από τη ζωή.

Αλήθεια επί των ημερών του Μάκη Αγούδημου πόσα πλοία είχαν συνδεθεί με τα νησιά μας (τότε σε καλή κατάσταση)

Προς το παρόν δεν γνωρίζουμε αν και πότε θα μεταφερθεί η σορός του στην Ελλάδα.

Πηγή: cyclades24.gr

Related posts

Η αντίδραση του Πανεπιστημίου Αιγαίου στην ίδρυση Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) με τίτλο “Οινοτουρισμός και Βιώσιμη Επιχειρηματικότητα”

admin

Το Επιμελητήριο Σάμου στην Τουριστική Έκθεση Σμύρνης 2024

admin

Ναυάγιο με μετανάστες στη Σάμο, έρευνες για αγνοούμενους

admin

Σάμος: Πυρκαγιά από φωτιά που άναψαν μετανάστες – Άμεση η επέμβαση της Πυροσβεστικής

admin

Πρόγραμμα 7ου ψεκασμού καταπολέμησης κουνουπιών

admin

Κρίσιμη η κατάσταση στη Σάμο λόγω υπερπληθυσμού αγριόχοιρων

admin

Εορτασμός Εθνικής Αντίστασης στη Σάμο

admin

Σάμος: Ισχυροί άνεμοι ξερίζωσαν δέντρο στο κέντρο της πόλης

admin

Tροχαίο ατύχημα σημειώθηκε στη Χερσαία Ζώνη Λιμένα Σάμου

admin