27.8 C
Σάμος
29/08/2025
Σαμιακά

Πέθανε ο εφοπλιστής Γεράσιμος Αγούδημος

Περιγραφή εικόνας

Σε ηλικία 76 ετών μετά από σοβαρά προβλήματα υγείας – Είχε καταφέρει να παραμείνει για δύο συνεχόμενες δεκαετίες στον χώρο της ακτοπλοΐας – Πώς ξεκίνησε την καριέρα του

Θρήνος για την εφοπλιστική οικογένεια, καθώς έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 76 ετών ο γνωστός εφοπλιστής Γεράσιμος Αγούδημος.

Ο Καπτα Μάκης όπως τον αποκαλούσαν ήταν μια εμβληματική προσωπικότητα της ακτοπλοΐας και όχι μόνο. Σπούδασε Ναυτιλιακά σε ιδιωτικό κολέγιο των Αθηνών, ενώ παράλληλα απασχολούνταν στην εταιρεία.

Εδώ και πολλά χρόνια, ο Γεράσιμος Αγούδημος είχε μετακομίσει μαζί με την οικογένειά του στο Λουγκάνο της Ελβετίας. Στη μεγαλύτερη ιταλόφωνη πόλη στο καντόνι Τιτσίνο στη νότια Ελβετία.

Ο Αγούδημος θεωρούνταν ως ο μοναδικός παραδοσιακός εφοπλιστής της ακτοπλοΐας που κατάφερνε να παραμένει στο χώρο για δύο συνεχόμενες δεκαετίες, σε μία περίοδο που ο κλάδος είχε κλονιστεί από την αυτοκτονία του Παντελή Σφηνιά και τα λουκέτα του Π. Παναγόπουλου και του Γ. Στρίντζη.

Ο Μάκης Αγούδημος ο ιδιοκτήτης των επιβατηγών πλοίων «GA Ferries», στις εποχές δόξας του, καθώς ήταν το παιδί (όπως τον έλεγε) του Ανδρέα Παπανδρέου, αγόραζε το ένα πλοίο μετά το άλλο και σε όλα έδινε το όνομα των αγαπημένων του προσώπων!

Ο πλοιοκτήτης των μυθικών φέρι, της μεγάλης ναυτιλιακής εταιρείας GA Ferries είχε γεννηθεί στην Αγία Ευφημία της Κεφαλονιάς.

Ο καπετάν Μάκης άρχισε την καριέρα του από ναύτης σε πλοία που έκαναν ταξίδια στη Μεσόγειο για να φτάσει να γίνει καπετάνιος και αργότερα πλοιοκτήτης. Μπορεί να έγινε γνωστός λόγω της ακτοπλοΐας, η εφοπλιστική του πορεία όμως άρχισε με φορτηγά πλοία το 1967, ενώ ο μύθος τον θέλει να έχει πουλήσει και να έχει αγοράσει μέχρι την ηχηρή πτώση του περισσότερα από 250 πλοία.

Ξεκίνησε το 1989 στην Ακτοπλοΐα με το «Νταλιάνα» και το «Μιλένα», ενώ στην συνέχεια προστέθηκε στο στόλο του η «Δήμητρα», τα ονόματα των τριών θυγατέρων του.

Το 1991 προστέθηκε στο στόλο του η επιβλητική «Ροδάνθη», προς τιμήν της συζύγου του Ροδάνθης Αγούδημου.

Το 1993 θα αποκτηθεί το «ΡΟ ΜΙΛ ΝΤΑ» που θα πάρει το όνομά του από τα αρχικά των ονομάτων της «ΡΟ δάνθης», της «ΜΙ λένας» και της «ΝΤΑ λιάνας».

Kαι το 1994 θα συμπληρωθεί η αρμάδα με τη δρομολόγηση του «Μαρίνα» στη γραμμή για Κάλυμνο-Κω-Ρόδο.

Λίγο μετά θα αποκτηθεί το δεύτερο «Δήμητρα», πρώην «Ionian Fantasy» του Στρίντζη σε αντικατάσταση του πρώτου «Δήμητρα» που πουλήθηκε στον Αντώνη τον Αγαπητό.

Τον τελευταίο καιρό αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα υγείας με τις δυνάμεις του να τον προδίδουν και να φεύγει από τη ζωή.

Αλήθεια επί των ημερών του Μάκη Αγούδημου πόσα πλοία είχαν συνδεθεί με τα νησιά μας (τότε σε καλή κατάσταση)

Προς το παρόν δεν γνωρίζουμε αν και πότε θα μεταφερθεί η σορός του στην Ελλάδα.

Πηγή: cyclades24.gr

Related posts

Κλοπή 750 κιλών σταφυλιών από αμπελώνα στο Καρβούνη Σάμου

admin

Νέο πρόγραμμα διαχείρισης του στρες δωρεάν σε γυναίκες με καρκίνο του μαστού

admin

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για συμμετοχή στις διενεργούμενες από την Ελληνική Στατιστική Αρχή έρευνες

admin

Ευχαριστήριο της Οικογένειας του Γιάννη Καλλίνη για την συμπαράσταση στο πένθος 

admin

Ο Σύλλογος Εργαζομένων του Νοσοκομείου Σάμου καταγγέλλει την υποβάθμιση του δημόσιου συστήματος υγείας και καλεί σε κινητοποιήσεις

admin

Καταπολέμηση κουνουπιών: Αναλυτικό πρόγραμμα ψεκασμών σε Σάμο, Ικαρία και Φούρνους για το 2025

admin

Ο Δημήτρης Βλασιάδης για σεισμόπληκτα Σάμου: «Το τέρας της γραφειοκρατίας καθιστά τη δουλειά μας ακατόρθωτη»

admin

Ο Τρύγος του Μοσχάτου στη Σάμο: Εξαιρετική σοδειά παρά τις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής

admin

Σάμος: Τρεις συλλήψεις σε δύο μέρες για ηχορρύπανση

admin