Η εταιρεία επικαλείται έλλειψη χώρου και τη σύμβαση παραχώρησης, αλλά τα επιχειρήματα ηχούν ως δικαιολογίες για αποφυγή κόστους και ευθυνών.
Σε ένα γνώριμο μοτίβο απόκρουσης ευθυνών φαίνεται να κινείται η Fraport Greece όσον αφορά κρίσιμα ζητήματα υποδομών και λειτουργίας στο αεροδρόμιο της Σάμου. Οι πρόσφατες δηλώσεις του υπεύθυνου επικοινωνίας της εταιρείας, κ. Σάββα Καραγιάννη, σχετικά με την αδυναμία εγκατάστασης της Βάσης Ετοιμότητας/Επιφυλακής (ΒΕΕ), εγείρουν σοβαρά ερωτήματα για τις πραγματικές προθέσεις της εταιρείας.
Ο κ. Καραγιάννης, μιλώντας στο τοπικό ραδιοφωνικό σταθμό 2000 FM, επέμεινε ότι η Fraport Greece “δεν αρνείται” τη ΒΕΕ, αλλά “δεν δύναται να τη δεχτεί για διαχειριστικούς λόγους”, επικαλούμενος κυρίως την έλλειψη διαθέσιμου χώρου που δεν θα επηρέαζε τις εμπορικές πτήσεις. Αρνήθηκε κατηγορηματικά την ύπαρξη πρότερης “σύμφωνης γνώμης” της εταιρείας, παρά τις αναφορές σε σχετικό ΦΕΚ, και παρέπεμψε στη σύμβαση παραχώρησης ως τον καθοριστικό παράγοντα για τη διαχείριση των χώρων.

Ωστόσο, η επιχειρηματολογία περί “διαχειριστικών λόγων” και “έλλειψης χώρου” ηχεί ολοένα και περισσότερο ως πρόφαση. Είναι βάσιμη η υποψία ότι πίσω από τις τεχνικές δικαιολογίες κρύβεται η απροθυμία της Fraport να αναλάβει το λειτουργικό κόστος και την πολυπλοκότητα που συνεπάγεται η υποστήριξη μιας μόνιμης βάσης ετοιμότητας, η οποία ενδεχομένως θα απαιτούσε και 24ωρη λειτουργία υποστηρικτικών δομών; Η διάκριση μεταξύ της προσωρινής φιλοξενίας αεροσκαφών έκτακτης ανάγκης (που ο κ. Καραγιάννης παραδέχτηκε ότι έχει γίνει στο παρελθόν, μειώνοντας προσωρινά εμπορικές θέσεις) και της άρνησης για μόνιμη βάση, μοιάζει να υπογραμμίζει ακριβώς αυτή την απροθυμία για ανάληψη διαρκούς ευθύνης και, κυρίως, του αντίστοιχου κόστους.