24.4 C
Σάμος
20/09/2025
Σαμιακά

Αίτημα για διαχωρισμό της Α΄ Δημοτικού στο Όρμο Καρλοβασίων

Την αγωνία τους για τις συνθήκες φοίτησης των παιδιών στην Α΄ Δημοτικού του Δημοτικού Σχολείου Όρμου Καρλοβασίων Σάμου εξέφρασαν οι γονείς και κηδεμόνες στη Γενική Συνέλευση της Τετάρτης 17 Σεπτεμβρίου 2025. Όπως τονίζουν, 26 μαθητές —εκ των οποίων τέσσερις με μαθησιακές δυσκολίες— καλούνται να φοιτήσουν σε μία τάξη με έναν δάσκαλο, κάτι που θεωρούν αδύνατο για την παιδαγωγική διαδικασία.

Με ομόφωνη απόφαση ζητούν τον διαχωρισμό της τάξης σε δύο τμήματα και την άμεση διάθεση δεύτερου εκπαιδευτικού.

Η ανακοίνωση.

Σήμερα Τετάρτη 17/09/2025 πραγματοποιήθηκε Γενική Συνέλευση των γονέων και κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Όρμου Καρλοβασίων Σάμου με κύριο θέμα την ανάγκη διάσπασης του υπεράριθμου τμήματος της Α’ δημοτικού και τη διάθεση και άλλου εκπαιδευτικού.

Οι γονείς εξέφρασαν την αγωνία και την ανησυχία τους για την κατάσταση που επικρατεί στην πρώτη δημοτικού και συγκεκριμένα για το ότι 26 μαθητές και μάλιστα Α’ δημοτικού θα αναγκαστούν να βρίσκονται σε μία τάξη, σε μια αίθουσα, με έναν δάσκαλο, εάν δεν δοθεί άμεσα λύση με την τοποθέτηση και άλλου δασκάλου στην Α’ τάξη.
Με τη σύμφωνη γνώμη όλων των συμμετεχόντων απαιτούμε:
ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΔΙΑΣΠΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ της ΠΡΩΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ, σε ΔΥΟ ΤΜΗΜΑΤΑ μικρότερου πλήθους μαθητών και την τοποθέτηση και άλλου δασκάλου, διότι

  1. Είναι αδιανόητο να επιτευχθεί ένα άρτιο παιδαγωγικό έργο σε 26 μαθητές που κάθονται για πρώτη φορά σε σχολική αίθουσα. Θεωρούμε ότι ακόμη και 25 ή 24 να ήταν οι μαθητές πάλι το πρόβλημα θα ήταν αντίστοιχο.
  2. Στην Α’ τάξη υπάρχουν 4 μαθητές με διαγνώσεις/γνωματεύσεις μαθησιακών/αναπτυξιακών δυσκολιών που χρήζουν ιδιαίτερης παιδαγωγικής προσέγγισης.
  3. Με βάσει τις διαγνώσεις γνωρίζουμε ότι σύμφωνα με το Φ.Ε.Κ. τεύχος Α’ 142/ 05.08.2025 σελίδα 3791: «Στα τμήματα που φοιτούν μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ο αριθμός αυτός μειώνεται σε αναλογία, για κάθε μαθητή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, κατά τρεις (3) μαθητές λιγότερους και οι μαθητές κατανέμονται εξίσου στα τμήματα της ίδιας τάξης..» και συνεχίζει : «Οι μαθητές με Αξιολογική έκθεση ΚΕ.Δ.Α.ΣΥ. που εμπίπτουν στην κατηγορία των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες οι οποίοι φοιτούν σε σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης μπορεί να κατανέμονται σε τμήματα της ίδιας τάξης της οικείας σχολικής μονάδας ως εξής: Ο αριθμός των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που προβλέπονται στην παρ.1 του άρθρου 3 και παρ.2 του άρθρου 3, δεν μπορεί να είναι ανώτερος του ενός (1) ανά τμήμα…»
  4. Κανείς μας δεν αποδέχεται τη λογική που λέει ότι πρέπει να μη δεχτεί το σχολείο ή να διώξει, μαθητές που ήταν ήδη εδώ ή πριν λίγο καιρό ή τώρα ζήτησαν την μεταγραφή τους στο σχολείο μας γιατί μένουν στην περιοχή του, πολύ δε μάλλον εάν χρήζουν ειδικής ανάγκης και βοήθειας όπως μακρινή εργασία ή ειδικοί ιατρικοί λόγοι που δεν επιτρέπουν τις μετακινήσεις τους.
  5. Οι ανάγκες των παιδιών μας για αξιοπρεπή μόρφωση είναι θεμελιώδες δικαίωμα που δεν διαπραγματευόμαστε. Είναι αυτονόητο ότι σε ένα τόσο πολυπληθές και ετερογενές τμήμα, η εύρυθμη και αποτελεσματική εκπαιδευτική διαδικασία καθίσταται εξαιρετικά δύσκολη.
  6. Τα παιδιά που φοιτούν σε μια σχολική τάξη έχουν ανάγκη από ένα άρτιο παιδαγωγικό πρόγραμμα που να φροντίζει για την πνευματική και ψυχική τους υγεία. Ιδιαίτερα δε, όταν μιλάμε για παιδιά Α’ δημοτικού που έρχονται σε επαφή με ένα καινούργιο περιβάλλον με πολλές προκλήσεις και έχουν ανάγκη να βιώσουν στην τάξη έναν νέο τρόπο διδασκαλίας που να τους μοιράζει ισότιμα τη γνώση, προσθέτοντας επίσης ότι αυτό θα τους ακολουθεί σε όλη τους τη σχολική ζωή στο δημοτικό, δηλαδή ένα τμήμα υπερφορτωμένο.
  7. Η υπερφόρτωση του τμήματος δεν επιτρέπει στον δάσκαλο να ανταποκριθεί στις ανάγκες όλων των παιδιών, ενώ αυξάνεται ο κίνδυνος να μην δοθεί η απαραίτητη προσοχή σε μαθητές που το έχουν πραγματικά ανάγκη.
  8. Δεν μπορούμε να αφήσουμε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς να παίζουν το ρόλο του «ταξιθέτη» και να διαλέγουν ποιος θα μείνει και ποιος θα φύγει ή να γίνονται «μπαλάκι» ανάμεσα σε νόμους, ΦΕΚ και εγκυκλίους που θεωρούμε άδικους και μακριά από τις εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών μας, αφού μετράνε τις ανάγκες των σχολείων και των παιδιών μας με βάση τις χρηματοδοτήσεις, τις ποσοστώσεις και λύνοντας εξισώσεις λες και πρόκειται για λογιστικά επιχειρήσεων.
  9. Τα σχολεία και τα παιδιά μας έχουν ανάγκη από εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων που να καλύπτουν όλες τις ανάγκες των παιδιών μας, από κοινωνικούς λειτουργούς, νοσηλευτές, καθαρίστριες και σχολικούς τροχονόμους. Από μέσα και «εργαλεία» που θα τα βοηθούν να εκπαιδευτούν και διαπαιδαγωγηθούν ολόπλευρα.

Για όλους τους παραπάνω λόγους απαιτούμαστε τον διαχωρισμό της Α΄ τάξης σε δύο τμήματα και την άμεση τοποθέτηση επιπλέον εκπαιδευτικού στο σχολείο μας.
Θεωρούμε ότι αυτή είναι η μόνη λύση που θα διασφαλίσει:

  • την ισότιμη συμμετοχή όλων των παιδιών στη μάθηση,
  • την ουσιαστική εφαρμογή της παράλληλης στήριξης,
  • τη δημιουργία ενός ασφαλούς και παιδαγωγικά κατάλληλου περιβάλλοντος.

Το αίτημα μας είναι δίκαιο και υπέρ των παιδιών μας!

 

Related posts

Μουσικό Σχολείο Σάμου: Αντιδράσεις για περικοπές στη σίτιση μαθητών

admin

Τροποποίηση Δρομολογίων του Blue Star Myconos από 19 έως 22 Σεπτεμβρίου 2025

admin

Το Δημοτικό Σχολείο Βαθέος βραβεύτηκε με Εθνική Ετικέτα Ποιότητας για το eTwinning έργο του

admin

Blue Star Myconos: Δύο δεκαετίες στο Αιγαίο, αλλά οι Σαμιώτες πληρώνουν ακριβότερα εισιτήρια

admin

Βαθύ Σάμου: Κινητοποίηση για την ενίσχυση της Υγείας

admin

«Μας διέλυσαν»: Οργή και απόγνωση αγρότη στη Σάμο για τις ζημιές από αγριογούρουνα

admin

Παράδοση – παραλαβή στην ΑΣΔΕΝ με πρωταγωνιστές δύο Σαμιώτες αξιωματικούς

admin

Κάλεσμα σωματείων και συλλόγων στη Σάμο για την υγεία – Συγκέντρωση 16/9 στην Πλατεία Πυθαγόρα

admin

Eορτάζει το εκκλησάκι των Αγίων Σοφίας, Πίστεως, Ελπίδος και Αγάπης, στο αίθριο του Ιστορικού Αρχείου της Σάμου

admin