31.1 C
Σάμος
09/08/2025
Πολιτικά

Ερώτηση στη Βουλή για κατάργηση εδρών ταξί στη Σάμο

Περιγραφή εικόνας

ΤΑΞΙ ΣΑΜΟΥ: ΘΕΜΑ ΧΡΟΝΟΥ Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΕΔΡΩΝ – ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ

 

Ερώτηση στη Βουλή για το ζήτημα της κατάργησης των εδρών των ταξί στη Σάμο κατέθεσε την Πέμπτη 07 Αυγούστου προς τον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών κ. Χρίστο Δήμα ο Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής Ν. Δράμας κ. Αναστάσιος Νικολαΐδης.

Στην εν λόγω ερώτησή του ο κ. Νικολαΐδης αναφέρει ότι η απαγόρευση ανάληψης μισθώσεων και προμισθώσεων από τα ταξί της Σάμου είναι απαράδεκτη, αναχρονιστική και αντίθετη με το Σύνταγμα και το ευρωπαϊκό δίκαιο. Άλλωστε, η εν λόγω ρύθμιση, που είχε θεσμοθετηθεί περίπου 60 χρόνια πριν όταν τα δεδομένα της ελληνικής επαρχίας ήταν εντελώς διαφορετικά, πλέον αποτελεί τροχοπέδη στην τουριστική ανάπτυξη του νησιού εφόσον οι εκατοντάδες επισκέπτες του νησιού κυρίως στα αμιγώς τουριστικά μέρη δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από τα ταξί που εδρεύουν σε αυτά και παράλληλα δημιουργεί κλίμα αθέμιτου ανταγωνισμού αφού είναι βέβαιο ότι τα ταξί με έδρες τα μικρά χωριά της Σάμου, που είναι εντελώς εγκαταλελειμμένα, οδηγούνται σε οικονομικό μαρασμό.

Τις επόμενες ημέρες αναμένεται η απάντηση του αρμοδίου Υπουργού και σύμφωνα με πληροφορίες φημολογείται ότι οι έδρες στη νήσο Σάμο θα συγχωνευτούν σε δύο, όπως και οι Δήμοι, ενώ θα υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση στον αερολιμένα και στους λιμένες.

 

ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ: Τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρίστο Δήμα

ΘΕΜΑ: Οικονομικός μαρασμός και επαγγελματική ασφυξία σε ιδιοκτήτες και οδηγούς ταξί ορεινών και ημιορεινών χωριών της Σάμου Κύριε Υπουργέ, Οι οδηγοί και ιδιοκτήτες ΕΔΧ οχημάτων (ταξί) με έδρα τα ορεινά και ημιορεινά χωριά της Σάμου αντιμετωπίζουν ένα εξαιρετικά σοβαρό και χρόνιο πρόβλημα, το οποίο οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στον επαγγελματικό τους μαρασμό και την οικονομική τους εξαθλίωση. Σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο και ειδικότερα με τις διατάξεις των άρθρων 83 και επόμενων του Ν. 4070/2012, διατηρείται η απαγόρευση στα ΕΔΧ οχήματα να εκτελούν μισθώσεις και προμισθώσεις εκτός των διοικητικών ορίων της έδρας τους. Με δεδομένο ότι τα περισσότερα ταξί υπάγονται διοικητικά σε έδρες που κατ’ ουσίαν αποτελούν εγκαταλελειμμένα χωριά της νήσου Σάμου με ελάχιστους κατοίκους, γίνεται κατανοητό ότι το νομοθετικό αυτό πλαίσιο έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία συνθηκών πλήρους επαγγελματικής ασφυξίας για τους επαγγελματίες των απομακρυσμένων περιοχών της Σάμου, ιδίως κατά τους χειμερινούς μήνες, όπου η δραστηριότητά τους είναι σχεδόν ανύπαρκτη λόγω της περιορισμένης ζήτησης στις ελάχιστα κατοικημένες κοινότητές τους. Ακόμη όμως και κατά τη θερινή περίοδο, όπου η Σάμος υποδέχεται χιλιάδες επισκέπτες, οι εν λόγω επαγγελματίες αδυνατούν να συμβάλλουν στην κάλυψη των αυξημένων αναγκών μεταφοράς στις τουριστικές περιοχές, λόγω της ισχύουσας απαγόρευσης δραστηριοποίησης εκτός των διοικητικών ορίων της έδρας τους, με αποτέλεσμα την υπέρμετρη ταλαιπωρία των επισκεπτών του νησιού. Η εφαρμογή του εν λόγω νομοθετικού πλαισίου, επομένως, τους στερεί τη δυνατότητα νόμιμης επαγγελματικής δραστηριότητας, τους εξωθεί στην αναγκαστική παρανομία και υπονομεύει την επιβίωσή τους. Δεδομένου ότι το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες των ιδιαιτεροτήτων ενός νησιού όπως είναι η Σάμος. Δεδομένου ότι το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο θεσμοθετήθηκε προ 60 ετών, όταν τα δεδομένα της ελληνικής επαρχίας και παραμεθορίου ήταν εντελώς διαφορετικά. Δεδομένου ότι η εξακολούθηση της απαγόρευσης ανάληψης μισθώσεων και προμισθώσεων εκτός έδρας συνιστά ρύθμιση αντισυνταγματική καθώς θίγει τον πυρήνα του δικαιώματος της ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας – υπό το πρίσμα της οικονομικής ελευθερίας – και της ισότητας (Σ4,5 παρ. 1 και 22) αλλά και ρύθμιση αντίθετη με το ενωσιακό δίκαιο, εφόσον έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τους ίδιους τους σκοπούς της ΕΕ (αρ. 3 ΣΕΕ, ενώ παράλληλα παραβιάζει πρόδηλα την ερειδομένη στο άρθρο 26, παρ. 2 και 60 ΣΛΕΕ την κοινοτική ελευθερία της απρόσκοπτης διακίνησης υπηρεσιών υπό το πρίσμα της προβλεπόμενης στο άρθρο 5 παρ. 4 της Συνθήκης για την Ευρωπαϊκή Ένωση αρχής της αναλογικότητας. Δεδομένου ότι προκαλείται σημαντικό πλήγμα στους ιδιοκτήτες και οδηγούς ταξί που δραστηριοποιούνται σε ορεινά και ημιορεινά χωριά. Δεδομένου ότι η διατήρηση του ισχύοντος καθεστώτος οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στον οικονομικό αφανισμό τους. Δεδομένου ότι στα περισσότερα μέρη της επαρχίας έχουν ενοποιηθεί οι έδρες των ΕΔΧ οχημάτων με βάση τα διοικητικά όρια του εκάστοτε Δήμου σε κάθε Νομό. Ενόψει των ανωτέρω ερωτάται ο αρμόδιος κ. Υπουργός: 1. Ποιες πρωτοβουλίες προτίθεστε να αναλάβετε και με βάση ποιο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την αντιμετώπιση των σοβαρών ανισοτήτων και του οικονομικού μαρασμού που βιώνουν οι ιδιοκτήτες και οδηγοί ταξί των ορεινών και ημιορεινών περιοχών της Σάμου; 2. Πότε αναμένεται να γίνει η σχετική ενοποίηση των εδρών; Ο Ερωτών Βουλευτής Αναστάσιος Νικολαΐδης Βουλευτής ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής Ν. Δράμας.

 

Related posts

Ο Νίκος Ανδρουλάκης στη Σάμο για ολιγοήμερες διακοπές

admin

Στ. Καλπάκης από Σάμο: Ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ θα είναι παντού, δίπλα στη μεγάλη κοινωνική πλειοψηφία που ασφυκτιά από τη Δεξιά των σκανδάλων και της αδικίας

admin

Λίνα Μενδώνη απο τη Σάμο: Η Ελλάδα δεν δέχεται καμία πρόκληση στα εθνικά και κυριαρχικά δικαιώματα της

admin

Υγεία στη Σάμο: Οι θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ για την προσέλκυση και παραμονή ιατρικού προσωπικού στο ΕΣΥ

admin

Όχι στην απαξίωση της Σχολής Θετικών Επιστημών Σάμου

admin

Συνάντηση Υπουργού Παιδείας και Βουλευτή Σάμου για το μέλλον του Μαθηματικού Τμήματος Καρλοβάσου

admin

Βουλευτής X.Στεφανάδης: Ερώτηση στη Βουλή για την αποσυμφόρηση της ΚΕΔ Σάμου

admin

Παρέμβαση Μεϊκόπουλου–Δούρου για την ανεξέλεγκτη παρουσία τουρκικών αλιευτικών στο Αιγαίο

admin

Εκδηλώσεις ΤΕ Σάμου ΚΚΕ για το ΔΣΣ σε Κέρκη και Λέκκα

admin