31/10/2025
Δήμος

Θέση της Λαϊκής Συσπείρωσης: «Να στηριχθούν τα ΕΛΤΑ, όχι να παραδοθούν στα ιδιωτικά συμφέροντα»

 

Σάμος 31/10/2025

 

Το κλείσιμο των υποκαταστημάτων των ΕΛΤΑ δεν αποτελεί έκπληξη αλλά ούτε ήρθε σαν κεραυνός εν αιθρία

Είναι η συμφωνημένη πολιτική από όλες τις κυβερνήσεις των μνημονίων και φυσικά της σημερινής της ΝΔ ,που αφορά την παραχώρηση της δημόσιας περιουσίας και των κοινωνικών υπηρεσιών στην ιδιωτική εκμετάλλευση

Η λεγόμενη «αναδιοργάνωση» των ΕΛΤΑ όπως λέγεται ,έχει ως βασικό αποτέλεσμα την περαιτέρω συρρίκνωση του δικτύου και των υπηρεσιών τους, με σοβαρές συνέπειες τόσο για τους εργαζόμενους όσο και για το κοινό. Οι αλλαγές αυτές συνοδεύονται από περικοπές θέσεων εργασίας, εντατικοποίηση, μετακινήσεις προσωπικού, ενώ οι πολίτες, ιδιαίτερα στις αγροτικές και νησιωτικές περιοχές, βλέπουν να αποκόπτονται από απαραίτητες ταχυδρομικές και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες.

Οι εξελίξεις αυτές εντάσσονται σε ένα γενικότερο σχέδιο εμπορευματοποίησης και ιδιωτικοποίησης των ταχυδρομικών υπηρεσιών, στο πλαίσιο της «απελευθέρωσης» της αγοράς και της αναζήτησης «στρατηγικού επενδυτή» για τα ΕΛΤΑ. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για παράδοση ενός κρίσιμου δημόσιου αγαθού στα επιχειρηματικά συμφέροντα, με στόχο την ανάπτυξη του ιδιωτικού τομέα (couriers) σε βάρος της ταλαιπωρίας και της οικονομίας των εργαζομένων και του κοινού

Είναι αποτέλεσμα σχεδιασμών που υλοποιούνται βήμα-βήμα εδώ και πάνω από μια δεκαετία, με τη συνέργεια όλων των κυβερνήσεων. Το 2020 η κυβέρνηση της ΝΔ πέρασε τροπολογία που άνοιξε τον δρόμο στην παραπέρα ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ, νομιμοποίησε μαζικές απολύσεις, εισήγαγε τις ατομικές συμβάσεις, διέλυσε τον ενιαίο χαρακτήρα των ΕΛΤΑ, άνοιξε τον δρόμο για το σπάσιμο του δικτύου και την παράδοσή του σε εργολάβους. Νωρίτερα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε ανοίξει τον δρόμο, ενέταξε τα ΕΛΤΑ στο Υπερταμείο, ενίσχυσε τη λειτουργία με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και προώθησε την αποδόμηση της καθολικής υπηρεσίας.

Γίνεται φανερό στην σημερινή εξέλιξη ότι κάθε διαμαρτυρία που γίνεται αυτές τις ημέρες από θεσμικά πρόσωπα και φορείς που είναι πολιτικά και διαχρονικά συμμέτοχοι και υπερασπιστές αυτής της πολιτικής ,μόνο σαν κροκοδείλια δάκρυα μπορούν να εκθλιφτούν..

Η Λαϊκή Συσπείρωση ,υπογραμμίζει ότι η διασφάλιση ενός καθολικού, δημόσιου και αξιόπιστου ταχυδρομικού δικτύου αποτελεί κοινωνική ανάγκη και υποχρέωση του κράτους. Αντί για λουκέτα, απολύσεις και ιδιωτικοποίηση, απαιτείται στήριξη των ΕΛΤΑ με επαρκή κρατική χρηματοδότηση, προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και βελτίωση των υποδομών, ώστε να εξασφαλίζεται η εξυπηρέτηση όλων των πολιτών

Να διασφαλιστεί ότι καμία περιοχή δεν θα μείνει χωρίς πρόσβαση σε βασικές ταχυδρομικές και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, όπως το Πυθαγόρειο που σχεδόν το σύνολο των επαγγελματιών αλλά και των εργαζομένων εξυπηρετούνται από το συγκεκριμένο κατάστημα των ΕΛΤΑ

 

Related posts

Η ΑναΣΑ ζητά άμεση ανάκληση της απόφασης για τα ΕΛΤΑ και έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου

admin

Παραίτηση Γεώργιου Καργιωτάκη από την παράταξη «ΑΝΑΤΡΟΠΗ»

admin

Ο Δήμαρχος Ανατολικής Σάμου για τα 5 χρόνια από τον καταστροφικό σεισμό της 30ής Οκτωβρίου 2020

admin

Πέντε χρόνια από τον φονικό σεισμό: Σχολεία σε κοντέινερ, ναοί κλειστοί, έργα σε εκκρεμότητα στη Δυτική Σάμο

admin

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η επετειακή εκδήλωση του Δήμου Δυτικής Σάμου για την 28η Οκτωβρίου

admin

Ο Δήμος Δυτικής Σάμου διένειμε αθλητικό εξοπλισμό σε όλα τα σχολεία

admin

Νέα αρχή για το Λεπροκομείο Καρλοβασίου με τη στήριξη της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου

admin

Συμμαχία Πολιτών: «Απαράδεκτη σπατάλη τα 2.450€ για τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου»

admin

12η Τακτική Συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου Δυτικής Σάμου με 6 Θέματα

admin