Την ώρα που ο Πρόεδρος του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σάμου, κ. Ευάγγελος Τσεσμελής, πανηγύριζε το Σάββατο 17 Μαΐου για το “ρεκόρ αφίξεων” με πάνω από 1.550 επισκέπτες από την Τουρκία και έπλεκε το εγκώμιο της “αξιοπρέπειας και αποτελεσματικότητας” των λιμενικών υποδομών, μια εντελώς διαφορετική, σκληρή πραγματικότητα εκτυλισσόταν για πολλούς από αυτούς τους ταξιδιώτες.
Η θριαμβευτική ανάρτηση του κ. Τσεσμελή, που μιλούσε για “επάρκεια και επαγγελματισμό” στην εξυπηρέτηση του κοινού, φαίνεται πως γύρισε μπούμερανγκ, καθώς οι μαρτυρίες των ίδιων των επισκεπτών άρχισαν να βλέπουν το φως της δημοσιότητας, ζωγραφίζοντας μια εικόνα χάους και πολύωρης αναμονής.
Χαρακτηριστική είναι η κραυγή αγωνίας ενός επισκέπτη, ο οποίος, σε συνομιλία που είχε με τον ξενοδόχο του, την ώρα μάλιστα που φωτογραφία απαθανάτιζε να περιμένει στην ουρά, αποτύπωνε το μεσημέρι του Σαββάτου την απόγνωσή του από το Τουριστικό λιμάνι της Σάμου : “Η διαδικασία της βίζας πήρε πολύ χρόνο. Περιμένουμε στο λιμάνι του Βαθέος. Θα μας πάρουν όταν τελειώσουμε. Δεν μπορούμε να δώσουμε συγκεκριμένη ώρα. Περιμένουμε εδώ και περίπου 3 ώρες.”

Μια τρίωρη αναμονή, ήδη από το μεσημέρι, για τον έλεγχο , δύσκολα συνάδει με τους ισχυρισμούς περί “αξιοπρεπούς και αποτελεσματικής” ανταπόκρισης. Η εικόνα αυτή έρχεται σε κραυγαλέα αντίθεση με τα “θερμά συγχαρητήρια” που απένειμε ο Πρόεδρος και τις υποσχέσεις για “σταθερά βήματα και μεθοδικό σχεδιασμό”.
Οι εξαγγελίες για μελλοντικές βελτιώσεις, όπως “αύξηση των θέσεων στάθμευσης για λεωφορεία”, “επέκταση και προσθήκη νέας θέσης χορήγησης visa” και “επέκταση του γραφείου τελωνειακού ελέγχου”, ηχούν μάλλον κενές όταν η παρούσα κατάσταση, όπως την βίωσαν οι επισκέπτες, απέχει τόσο πολύ από το ιδανικό.
Η πραγματικότητα της πολύωρης ταλαιπωρίας επισκίασε τις φιέστες, υπενθυμίζοντας πως οι αριθμοί από μόνοι τους δεν αρκούν, αν δεν συνοδεύονται από σεβασμό στον χρόνο και την εμπειρία του επισκέπτη.