18.9 C
Σάμος
29/11/2024
Σαμιακά

Εξ αποστάσεως υπηρεσίες Ειδικής Αγωγής σε Μαθητές απομακρυσμένων περιοχών

Γράφει η Δέσποινα Βασιλάκη, Ειδική Εκπαιδευτικός, Τμήμα Παιδιών και Εφήβων, Κέντρο Παιδιού και Εφήβου…

Το Κέντρο Παιδιού & Εφήβου δημιούργησε ένα ειδικό πρόγραμμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για παιδιά/εφήβους που κατοικούν σε απομακρυσμένες περιοχές και δεν έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν ένα θεραπευτικό πρόγραμμα που έχουν ανάγκη.

tileapokatastasi
Πρόκειται για ένα δωδεκαετές πρόγραμμα, βασιζόμενο στη μέθοδο της τηλε-αποκατάστασης. Η συγκεκριμένη μέθοδος δεν χαρακτηρίζεται μόνο από την εφευρετικότητά της αλλά και από την προοπτική διευρυμένης χρηστικότητάς της, με απώτερο στόχο την παροχή υπηρεσιών ειδικής αγωγής στο μαθητικό πληθυσμό. Η τηλε-αποκατάσταση στο Κέντρο Παιδιού & Εφήβου πραγματοποιείται με τη χρήση εξειδικευμένων υπολογιστών από έμπειρους θεραπευτές. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται αρχικά για τις προδιαγραφές των υπολογιστών και των προγραμμάτων που χρησιμοποιούνται. Η διαδικασία έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι απλή και προσιτή για κάθε χρήστη. Με αυτόν τον τρόπο:

-Προάγεται η ψυχική υγεία και προλαμβάνονται οι δευτερογενείς αρνητικές επιπτώσεις των αναπτυξιακών δυσκολιών, στο άτομο και στην κοινότητα, στο παρόν και στο μέλλον.
-Ενισχύεται η εκπαιδευτική διαδικασία καθώς και η δυνατότητα για μόρφωση.

 

 

Ειδικότερα, η τηλε-αποκατάσταση παρέχει τη δυνατότητα εκπαίδευσης σε πληθυσμό που, σε διαφορετική περίπτωση, δεν θα είχε τη δυνατότητα πρόσβασης σε τέτοιου είδους υπηρεσίες, είτε γιατί δεν υπάρχουν σε τοπικό επίπεδο είτε γιατί δεν μπορεί αυτός να «πάει» σε αυτές. Παράλληλα, μειώνεται το κόστος για την οικογένεια, καθόσον δεν υφίστανται έξοδα μετακίνησης και δίνεται η δυνατότητα να εξασφαλιστεί ο Η/Υ με οικονομικό τρόπο χωρίς την περαιτέρω επιβάρυνση του οικογενειακού προϋπολογισμού.

 

 

Η υπόψη μέθοδος αποκτά ιδιαίτερη σημασία όταν απευθύνεται σε πληθυσμό της παραμεθορίου που αξίζει να αμείβεται για την επιλογή του να ζει σε δύσβατες περιοχές κι όχι να την «πληρώνει» με ελλείψεις σε πρωταρχικούς τομείς, όπως η υγεία και τα κοινωνικά αγαθά. Αναλυτικότερα, αξιοποιούνται οι δυνατότητες της τεχνολογίας της εξ αποστάσεως επικοινωνίας, με στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητας των παιδιών/εφήβων που ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές της χώρας και δεν δύνανται να παρακολουθήσουν δια ζώσης ένα αποκαταστασιακό πρόγραμμα που τόσο έχουν ανάγκη.
Το αναφερόμενο πρόγραμμα υποστηρίζεται στο λογισμικό με τη δυνατότητα τηλεδιάσκεψης και εκτελείται με τη συμβολή οπτικοακουστικών μέσων.

Τα θεραπευτικά προγράμματα που παρέχονται μέσω τηλε-αποκατάστασης είναι τα ακόλουθα:

-Πρόγραμμα αποκατάστασης για διαταραχές λόγου-ομιλίας και επικοινωνίας

-Αποκατάσταση μαθησιακών δυσκολιών σε παιδιά/εφήβους.

-Ψυχοκοινωνική παρέμβαση για κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη σε παιδιά/εφήβους.

tileapokatastasi
H oμάδα τηλε-αποκατάστασης πραγματοποίησε ενημερωτική περιοδεία το 2017 στους κατοίκους της Σάμου και της Λήμνου και το 2018 στους κατοίκους της Λέσβου και των Οινουσσών. Παράλληλα, υλοποιήθηκαν δωρεάν αξιολογήσεις σε παιδιά/εφήβους καθώς και παιδοψυχιατρικές εκτιμήσεις, όταν αυτό κρίθηκε απαραίτητο. Επιπλέον, έλαβαν χώρα ημερίδες με την παρουσία πλήθους γονέων και εκπαιδευτικών, οι οποίοι και επέδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το υπόψη πρόγραμμα.
Τη δύσκολη περίοδο που διανύουμε εξαιτίας της πανδημίας, άπαντες αναγκαστήκαμε να προσαρμοστούμε σε νέα δεδομένα. Η εμπειρία μας συνιστά μια σανίδα σωτηρίας, καθόσον, μέσω των αξιόλογων στελεχών μας, υποστηρίξαμε αρκετά περιστατικά μέσω της τηλε-αποκατάστασης. Άλλωστε, η θεραπεία, η αγάπη και η συμπόνοια δεν έχουν όρια και περιορισμούς στο χώρο και το χρόνο.

Bασιλάκη Δέσποινα, Eιδική εκπαιδευτικός-Φιλόλογος

Πληροφορίες: Τμήμα Παιδιών και Εφήβων, Kέντρο Παιδιού και Εφήβου, τηλ.2271020000(εσωτ. 1), Εγκρεμού 30 Χίος

Σύντομο Βιογραφικό:

IMG 20210118 221221Η Δέσποινα Βασιλάκη είναι απόφοιτος του τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι κάτοχος δυο μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών στην Ειδική Αγωγή και στα Ναυτιλιακά. Έχει πραγματοποιήσει μετεκπαιδεύσεις στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία, στην Παιδοψυχολογία & Παιδοψυχιατρική, καθώς και στη Διαπολιτισμική Αγωγή & Ετερότητα. Επιπρόσθετα, έχει εξειδικευτεί στην αξιολόγηση και στην αποκατάσταση μαθησιακών δυσκολιών σε παιδιά και εφήβους καθώς και στη πρώιμη ανίχνευση διαταραχών αυτιστικού φάσματος σε παιδιά μικρής ηλικίας. Έχει, επίσης, παρακολουθήσει πολλά σεμινάρια επί της Ειδικής αγωγής, της οργάνωσης μελέτης και των Νέων Τεχνολογιών. Έχει, ακόμα, συμμετέχει ως ομιλήτρια σε σεμινάρια, συνέδρια αλλά και σε δράσεις σχολείων της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Παράλληλα συμμετέχει και σε ερευνητικά προγράμματα. Τα τελευταία χρόνια, εργάζεται ως Ειδική Εκπαιδευτικός στο Κέντρο Παιδιού & Εφήβου στη Χίο και συγκεκριμένα στο τμήμα Παιδιών & Εφήβων, πραγματοποιώντας, μεταξύ άλλων, και ειδικές θεραπείες από απόσταση.

Related posts

Στρατηγικός σχεδιασμός για την Περιφερειακή Ενότητα Σάμου

admin

Επιστολή Ν.Ε. Σάμου Τ.Ε.Ε. για Παράταση της Προθεσμίας του Κτηματολογίου

admin

Σύλλογος Ιδιωτικών Υπαλλήλων Νομού Σάμου: Black… μεσάνυχτα

admin

Το Εργατικό Κέντρο για τα πολύνεκρα ναυάγια στη Σάμο

admin

Ανδρέας Λαγός: Ο Σαμιώτης σεφ που μαγείρεψε για τη βασιλική οικογένεια της Αγγλίας

admin

150.000 επισκέπτες από Τουρκία στη Σάμο φέτος

admin

Στήριξη στις διώξεις εκπαιδευτικών – Κάλεσμα από τον Σύλλογο Δασκάλων & Νηπιαγωγών Σάμου

admin

Ενημερωτική Συνάντηση Δημοσιογράφων από τη Fraport Greece στο Αεροδρόμιο «Αρίσταρχος ο Σάμιος»

admin

Ηγετικός ρόλος της KRIKOS AE στις τεχνολογίες χωρίς εκσκαφή

admin