11.7 C
Σάμος
26/11/2024
Σαμιακά

Η πρόταση διαμόρφωσης του οδικού τμήματος μεταξύ των γηπέδων τένις και του κόμβου Μαλαγαρίου

Εγκρίθηκε σχέδιο Προγραμματικής Σύμβασης με το Διαδημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σάμου με σκοπό την εξασφάλιση χρηματοδότησης του έργου «ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ Ο∆ΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΛΙΜΕΝΑ ΣΑΜΟΥ (ΠΑΡΑΛΙΑΚΟ ΤΜΗΜΑ ΑΠΟ ΓΗΠΕ∆Α ΤΕΝΝΙΣ – ΚΟΜΒΟ ΜΑΛΑΓΑΡΙΟΥ)», προϋπολογισμού 675.000,00€ μέσω του προγράμματος «ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ» στο ΥΠ.ΕΣ με χρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό ταμείο Ανάκαμψης Ελλάδα 2.0

 

Το οδικό τμήμα που αποτελεί προέκταση της παραλιακής οδού της Σάμου από γήπεδα τένις μέχρι τον κόμβο Μαλαγαρίου κρίνεται ως ακατάλληλο βάσει του λειτουργικού χαρακτήρα της οδού και των παρόδιων χρήσεων της.

Το αυξημένο πλάτος κυκλοφορίας ευνοεί την ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων που αποτελεί την κύρια αιτία των οδικών τροχαίων ατυχημάτων. Καθώς το νησί της Σάμου αποτελεί τουριστικό προορισμό και κατά συνέπεια αυξημένης κίνησης τους καλοκαιρινούς μήνες, σε μηχανοκίνητη κυκλοφορία, πεζούς και ποδηλάτες η πρόταση στοχεύει στην επαναφορά του επιπέδου οδικής ασφάλειας για όλους τους χρήστες της οδού και όχι την ασφάλιση της οδού αφού τα κυκλοφοριακά και γεωμετρικά μεγέθη επιτρέπουν την εκ νέου διαμόρφωση της διατομής.

Η πρόταση διαμόρφωσης του οδικού τμήματος μεταξύ των γηπέδων τένις και του κόμβου Μαλαγαρίου προκύπτει από την ανάλυση που περιλαμβάνεται στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας Δήμου 2 Σάμου (ΣΒΑΚ) που έχει εκπονηθεί στο παρελθόν αλλά και σε επίκαιρη συγκοινωνιακή μελέτη που ανατέθηκε και εκπονήθηκε φέτος. Τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα αποτελούν αδιαμφισβήτητα στοιχεία για την αναγκαιότητα άμεσης παρέμβασης στο υφιστάμενο δίκτυο ώστε να προληφθούν αντίστοιχα ατυχήματα στο εγγύς μέλλον. Συνοψίζοντας τα παραπάνω προτείνεται:

Η δημιουργία εσωτερικής νησίδας, πλάτους 1.50μ με χαμηλή φύτευση ώστε να αποφεύγεται η παραμονή πεζών σε αυτή.

Η μηχανοκίνητη κυκλοφορία θα πραγματοποιείται σε λωρίδες πλάτους 4.00 μέτρων (συμπεριλαμβανομένων των ρείθρων), μια ανά κατεύθυνση ώστε να είναι αδύνατη η ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων και ταυτόχρονα να υπάρχει το διαθέσιμο πλάτος στάσης για έκτακτη ανάγκη χωρίς να παρεμποδίζεται ολικώς η κυκλοφορία.

Προτείνεται επίσης η δημιουργία αμφίδρομου διαδρόμου ποδηλάτων (cycle track) διαχωρισμένο από την υπόλοιπη κυκλοφορία με νησίδα πλάτους 0.70μ.

Ο διάδρομος θα έχει πλάτος 2.50 μέτρων (συμπεριλαμβανομένων των ρείθρων) και θα είναι χωροθετημένος παράλληλα με την κατεύθυνση κίνησης προς τον κόμβο Μαλαγαρίου.

Οι προτεινόμενες νησίδες θα διακόπτονται στις θέσεις όπου υπάρχουν σχάρες απορροής των ομβρίων για την ομαλή αποχέτευση της οδού χρησιμοποιώντας το υφιστάμενο υδραυλικό δίκτυο.

Τέλος, προτείνεται ο καθορισμός χαμηλότερου ορίου ταχύτητας ίσο με 50χλμ ώρα συνοδευόμενο από την αντίστοιχη σήμανση.

Related posts

Επίσημη Τελετή Αναγόρευσης του Καθηγητή Ενδοκρινολογίας, κ. Γεωργίου Χρούσου ως Τακτικού Μέλους της Ακαδημίας Αθηνών

admin

Εσπερίδα με θέμα την Αναπηρία στη Σάμο

admin

Εκλογές 2024 Επιμελητηρίου Σάμου: Τα νέα μέλη του Δ.Σ.

admin

Ξανά σε λειτουργία το αεροδρόμιο της Σάμου, μετά από 20 ημέρες

admin

Οδηγίες για καταναλωτές για τη «Black Friday» από την ΕΕΚΕ

admin

Εκδήλωση για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών στο Εσπερινό ΕΠΑΛ Σάμου

admin

Αμπελοκαλλιεργητές – Παραλαβή συγκεντρωτικών δελτίων παράδοσης σταφυλιών 2024

admin

Προσφυγή του Πανεπιστημίου Αιγαίου κατά νέου Π.Μ.Σ. στη Σάμο

admin

Έκθεση Τουρισμού Σμύρνης 2024: Πληροφορίες για επαγγελματίες

admin