14/05/2025
Σαμιακά

Πέθανε ο εφοπλιστής Γεράσιμος Αγούδημος

Σε ηλικία 76 ετών μετά από σοβαρά προβλήματα υγείας – Είχε καταφέρει να παραμείνει για δύο συνεχόμενες δεκαετίες στον χώρο της ακτοπλοΐας – Πώς ξεκίνησε την καριέρα του

Θρήνος για την εφοπλιστική οικογένεια, καθώς έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 76 ετών ο γνωστός εφοπλιστής Γεράσιμος Αγούδημος.

Ο Καπτα Μάκης όπως τον αποκαλούσαν ήταν μια εμβληματική προσωπικότητα της ακτοπλοΐας και όχι μόνο. Σπούδασε Ναυτιλιακά σε ιδιωτικό κολέγιο των Αθηνών, ενώ παράλληλα απασχολούνταν στην εταιρεία.

Εδώ και πολλά χρόνια, ο Γεράσιμος Αγούδημος είχε μετακομίσει μαζί με την οικογένειά του στο Λουγκάνο της Ελβετίας. Στη μεγαλύτερη ιταλόφωνη πόλη στο καντόνι Τιτσίνο στη νότια Ελβετία.

Ο Αγούδημος θεωρούνταν ως ο μοναδικός παραδοσιακός εφοπλιστής της ακτοπλοΐας που κατάφερνε να παραμένει στο χώρο για δύο συνεχόμενες δεκαετίες, σε μία περίοδο που ο κλάδος είχε κλονιστεί από την αυτοκτονία του Παντελή Σφηνιά και τα λουκέτα του Π. Παναγόπουλου και του Γ. Στρίντζη.

Ο Μάκης Αγούδημος ο ιδιοκτήτης των επιβατηγών πλοίων «GA Ferries», στις εποχές δόξας του, καθώς ήταν το παιδί (όπως τον έλεγε) του Ανδρέα Παπανδρέου, αγόραζε το ένα πλοίο μετά το άλλο και σε όλα έδινε το όνομα των αγαπημένων του προσώπων!

Ο πλοιοκτήτης των μυθικών φέρι, της μεγάλης ναυτιλιακής εταιρείας GA Ferries είχε γεννηθεί στην Αγία Ευφημία της Κεφαλονιάς.

Ο καπετάν Μάκης άρχισε την καριέρα του από ναύτης σε πλοία που έκαναν ταξίδια στη Μεσόγειο για να φτάσει να γίνει καπετάνιος και αργότερα πλοιοκτήτης. Μπορεί να έγινε γνωστός λόγω της ακτοπλοΐας, η εφοπλιστική του πορεία όμως άρχισε με φορτηγά πλοία το 1967, ενώ ο μύθος τον θέλει να έχει πουλήσει και να έχει αγοράσει μέχρι την ηχηρή πτώση του περισσότερα από 250 πλοία.

Ξεκίνησε το 1989 στην Ακτοπλοΐα με το «Νταλιάνα» και το «Μιλένα», ενώ στην συνέχεια προστέθηκε στο στόλο του η «Δήμητρα», τα ονόματα των τριών θυγατέρων του.

Το 1991 προστέθηκε στο στόλο του η επιβλητική «Ροδάνθη», προς τιμήν της συζύγου του Ροδάνθης Αγούδημου.

Το 1993 θα αποκτηθεί το «ΡΟ ΜΙΛ ΝΤΑ» που θα πάρει το όνομά του από τα αρχικά των ονομάτων της «ΡΟ δάνθης», της «ΜΙ λένας» και της «ΝΤΑ λιάνας».

Kαι το 1994 θα συμπληρωθεί η αρμάδα με τη δρομολόγηση του «Μαρίνα» στη γραμμή για Κάλυμνο-Κω-Ρόδο.

Λίγο μετά θα αποκτηθεί το δεύτερο «Δήμητρα», πρώην «Ionian Fantasy» του Στρίντζη σε αντικατάσταση του πρώτου «Δήμητρα» που πουλήθηκε στον Αντώνη τον Αγαπητό.

Τον τελευταίο καιρό αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα υγείας με τις δυνάμεις του να τον προδίδουν και να φεύγει από τη ζωή.

Αλήθεια επί των ημερών του Μάκη Αγούδημου πόσα πλοία είχαν συνδεθεί με τα νησιά μας (τότε σε καλή κατάσταση)

Προς το παρόν δεν γνωρίζουμε αν και πότε θα μεταφερθεί η σορός του στην Ελλάδα.

Πηγή: cyclades24.gr

Related posts

Βροχοπτώσεις ρεκόρ σε Σάμο και Ικαρία: Πάνω από 400 χιλιοστά νερού σε πέντε μήνες

admin

«Πλήγμα για τη νησιωτική οικονομία»: Eπιστολή Κυριαζή στον Υπουργό Ναυτιλίας για τις νέες αυξήσεις στα φορτηγά

admin

Κινητοποιήσεις 15 & 16 Μαΐου για να μην χάσει η Μαριάννα Α. το σπίτι της – Κάλεσμα από το Εργατικό Κέντρο

admin

Νέα Τακτικά Εξωτερικά Ιατρεία Τηλεϊατρικής στο Γενικό Νοσοκομείο – Κέντρο Υγείας Ικαρίας

admin

Σάμος: Το Νηπιαγωγείο Χώρας διακρίθηκε στο 3ο Φεστιβάλ STEM με θέμα την επιβίωση στον Άρη

admin

Εορτασμός Αγίου Νεομάρτυρα Γεωργίου εκ Χώρας Σάμου

admin

Μεγάλη δωρεά εξασφαλίζει ενεργειακή αυτονομία για το καταφύγιο ζώων της Δυτικής Σάμου

admin

Mε επιτυχία η πορεία Ειρήνης 7χλμ και o Λαϊκός Αγώνας Δρόμου «Δημ. Μαυρατζιώτης»

admin

Η Seajets δρομολογεί το SUPERSTAR II (κατασκευής 1985) στη Σάμο

admin