Ολοκληρώθηκε η συμμετοχή της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, στη διεθνή έκθεση του κλάδου τροφίμων & ποτών “IFE LONDON 2025”, που πραγματοποιήθηκε στο εκθεσιακό κέντρο “ExCeL” στα Docklands του Λονδίνου, από 17 έως 19 Μαρτίου 2025, με τον Περιφερειάρχη Κωνσταντίνο Μουτζούρη να εκφράζει την ικανοποίησή του για την επιτυχημένη παρουσία των νησιών στη μεγαλύτερη και σημαντικότερη κλαδική έκθεση της Αγγλίας και να συγχαίρει όλες τις συμμετέχουσες επιχειρήσεις.
Η “IFE LONDON” (International Food & Drink Event), παραδοσιακά αποτελεί τη σπουδαιότερη διεθνή έκθεση του “food & beverage industry” της Αγγλίας, ενώ η Μεγάλη Βρετάνια αποτελεί μία εν δυνάμει ανερχόμενη αγορά για την προώθηση των ελληνικών προϊόντων. Εκτός από τους Βρετανούς επαγγελματίες της διατροφής (συμπεριλαμβανομένων και των Ελλήνων και Κύπριων του Λονδίνου), την έκθεση επισκέπτονται και εμπορικοί αντιπρόσωποι, chefs, εκπρόσωποι δικτύων διανομών, super markets, εξαγωγικών & εισαγωγικών εταιρειών, καταστημάτων delicatessen, εστιατορίων, κ.ο.κ., από διάφορες χώρες της Ευρώπης και της Κοινοπολιτείας.
Η παρουσία της Π.Β.Α. πραγματοποιήθηκε μέσω της παρόχου ελληνικής εταιρείας “PROMO SOLUTION”, η οποία ήταν και η μοναδική συντονίστρια φορέων & επιχειρήσεων της Ελλάδας στη συγκεκριμένη έκθεση. Στην ελληνική συμμετοχή, το παρόν έδωσαν εκτός από την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου και άλλες Περιφέρειες, καθώς και μεμονωμένες επιχειρήσεις της χώρας.
Το γενικότερο “slogan” που χρησιμοποιήθηκε στα περίπτερα της “PROMO SOLUTION”, ήταν το “Greece: Authentic, Eclectic, Euphoric”, και στόχευε στην ισχυροποίηση της εικόνας των ελληνικών προϊόντων του κλάδου τροφίμων & ποτών στη βρετανική και διεθνή αγορά. Βασική αρχή προωθητικού marketing, ήταν ότι τα προϊόντα, οι υπηρεσίες, ο τρόπος παρουσίασης και η χώρα προέλευσης, λειτουργούν συνδυαστικά και δημιουργούν μία ενιαία ταυτότητα για τα ελληνικά προϊόντα.
Στις ίδιες αρχές, η συμμετοχή της Π.Β.Α. βασίστηκε στη συνολική παρουσίαση του Βορείου Αιγαίου, ως παραγωγική περιοχή τροφίμων & ποτών υψηλής ποιότητας (χρησιμοποιούμενο moto: “North Aegean Region: Taste like … N. Aegean Islands”), με την ταυτόχρονη προβολή των “logos” και των “brand names” των συμμετεχόντων, ώστε να αποκτά νόημα η προώθηση και να εξοικειώνεται ο δυνητικός αγοραστής με τις εξαγωγικές – τυποποιητικές φίρμες.
Τα ανεξάρτητα stands των επιχειρήσεων του Βορείου Αιγαίου που συμμετείχαν με φυσική παρουσία εκπροσώπου τους, καθώς και τον ομαδικό χώρο στον οποίο φιλοξενήθηκαν ασυνόδευτα προϊόντα απ’ όλα τα νησιά, επισκέφθηκε πέραν του καταναλωτικού κοινού από το Λονδίνο, μεγάλος αριθμός επαγγελματιών από την Αγγλία και άλλες χώρες, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν γευσιγνωστικές δοκιμές των περισσότερων προϊόντων, να λάβουν έντυπο διαφημιστικό υλικό & δείγματα προϊόντων και να διαπραγματευτούν με τους παρευρισκόμενους επιχειρηματίες, προκειμένου να ξεκινήσουν εμπορικές συνεργασίες.
Το περίπτερο της Π.Β.Α. τίμησε με την παρουσία της η οικονομική & εμπορική ακόλουθος της Ελληνικής Πρεσβείας στην Αγγλία Βιβή Καμπούρογλου, ενώ με μέριμνα της παρόχου εταιρείας “PROMO SOLUTION”, το επισκέφθηκε οργανωμένο τηλεοπτικό συνεργείο της “HELLENIC TV” του Λονδίνου. Όλα ανεξαιρέτως τα μέλη της επιχειρηματικής αποστολής της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, είχαν την ευκαιρία στο περιθώριο των εργασιών τους, να μιλήσουν στην ελληνική τηλεόραση και να διαφημίσουν με τον καλύτερο τρόπο τα προϊόντα τους, στην πολύ μεγάλη ελληνοκυπριακή αγορά της βρετανικής πρωτεύουσας.
Το οργανωτικό πλαίσιο & το συντονισμό της όλης συμμετοχής, είχαν οι αρμόδιοι Αντιπεριφερειάρχες Ανάδειξης & Προώθησης Προϊόντων Βορείου Αιγαίου (Λέσβου – Λήμνου Δημήτρης Καλλίας, Χίου Νίκος Νύκτας και Σάμου – Ικαρίας Άννη Ανδρεάδου). Την οργάνωση της παρουσίας των επιχειρήσεων και το συντονισμό της αποστολής, είχε το στέλεχος marketing & επιχειρησιακής έρευνας της Π.Β.Α. Πάνος Πίτσιος, ενώ το περίπτερο της Π.Β.Α., πλαισίωσαν με την παρουσία τους, συμβάλλοντας στη διεκπεραίωση των εργασιών όλες τις ημέρες της έκθεσης, οι εθελοντές & φίλοι των νησιών του Βορείου Αιγαίου στο Λονδίνο, Αντώνης Κεντώνης και Δώρα Καρούμπη.
Οι 10 παραγωγικές επιχειρήσεις από τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, που φιλοξενήθηκαν σε δικά τους ατομικά stands με φυσική παρουσία εκπροσώπων τους, εντός του περιπτέρου της Π.Β.Α., ήταν:

- “AEGEAN AGROFOOD”: ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΕΛΑΙΟΛΑΔΑ ΛΕΣΒΟΥ “LESVOS GOLD”, “COTINOS” & “ASPILOS ELAIA”
- “VAKAKIS WINES”: ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ ΟΙΝΟΙ ΣΑΜΟΥ, ΝΙΚΟΥ ΒΑΚΑΚΗ
- “ΕΛΑΙΟΥΡΓΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΑΚΡΑΣΙΟΥ”: ΒΙΟΛΟΓΙΚΟ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ ΛΕΣΒΟΥ
- “ΕΛΠΑ Α.Ε. ΕΛΑΙΟΥΡΓΙΑ ΠΑΠΑΡΙΣΒΑ”: ΕΛΑΙΟΛΑΔΑ “MYTILANA” & “CRYSTAL” – ΕΛΑΙΟΣΑΠΩΝΕΣ, ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΛΕΣΒΟΥ
- “ΚΤΗΜΑ ΜΠΑΡΕΛΗ – FIVE GENERATIONS”: ΒΙΟΛΟΓΙΚΟ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ ΠΛΩΜΑΡΙΟΥ ΛΕΣΒΟΥ, ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ ΜΠΑΡΕΛΗ
- “ΜΟΔΟΥΣΑ ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ.”: ΕΛΑΙΟΚΟΜΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΓΕΡΑΣ ΛΕΣΒΟΥ
- “PLOMARI GOLD”: ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ & ΜΕΛΙ ΠΛΩΜΑΡΙΟΥ ΛΕΣΒΟΥ, ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΤΟΥΜΑΝΗ
- “ΣΕΛΑΧΑΣ Α.Β.Ε.Ε.”: ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΚΡΕΑΤΑ ΛΕΣΒΟΥ
- “ΤΕΠΕΣ”: ΒΡΩΣΙΜΕΣ ΕΛΙΕΣ, ΠΑΣΤΑ ΕΛΙΑΣ & ΤΟΥΡΣΙΑ ΓΕΡΑΣ ΛΕΣΒΟΥ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΑΡΑΒΑΤΑΚΗ
- “ΤΥΡΟΚΟΜΕΙΟ ΑΡΓΕΝΟΥ – Ν. & Κ. ΚΟΥΤΣΟΥΚΤΩΝΗΣ Ο.Ε.”: ΤΥΡΟΚΟΜΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΑΡΓΕΝΟΥ ΛΕΣΒΟΥ
Οι 26 επιχειρήσεις, που εξέθεσαν τα προϊόντα τους προς διαφήμιση & γευσιγνωστικές δοκιμές στον ενιαίο χώρο της Π.Β.Α., ήταν:
- “ΑΚΡΗΤΟΣ ΟΙΝΟΣ”: ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ ΟΙΝΟΙ ΛΕΣΒΟΥ
- “ΑΜΠΕΛΩΝΕΣ ΓΚΑΡΑΛΗ”: ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ ΟΙΝΟΙ ΛΗΜΝΟΥ
- “ΑΠΑΛΑΡΙΝΑ ΠΟΤΟΠΟΙΑ”: ΟΥΖΟ & ΔΙΑΦΟΡΑ ΛΙΚΕΡ ΧΙΟΥ “ΑΠΑΛΑΡΙΝΑ”
- “ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗΣ Ι. Ε.Π.Ε.”: ΠΟΤΟΠΟΙΪΑ ΠΛΩΜΑΡΙΟΥ ΛΕΣΒΟΥ
- “BIOMERAKI”: ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΠΛΩΜΑΡΙΟΥ ΛΕΣΒΟΥ, ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΞΥΠΤΕΡΑ
- “ΓΕΥΣΕΙΣ ΛΗΜΝΟΥ”: ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΦΛΟΜΑΡΙΑ ΛΗΜΝΟΥ, ΦΩΤΕΙΝΗΣ ΓΚΑΡΑΛΗ
- “GIA …. GIAMAS” ΑΦΟΙ ΑΓΑΔΑΚΗ: ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΑ ΚΑΡΛΟΒΑΣΙΟΥ ΣΑΜΟΥ
- “ΓΙΟΚΑΡΙΝΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ Α.Β.Ε.Ε.”: ΠΟΤΟΠΟΙΙΑ ΣΑΜΟΥ
- “E.B.A. A.E.” ΠΟΤΟΠΟΙΪΑ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΛΕΣΒΟΥ: ΟΥΖΑ “MITILINI”, “ΔΙΜΗΝΟ” & “ΣΕΡΤΙΚΟ”
- “ΕΝΙΑΙΟΣ ΟΙΝΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΣΑΜΟΥ”: ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ ΟΙΝΟΙ ΣΑΜΟΥ
- “ΕΠΟΜ Α.Β.Ε.Ε.” ΠΟΤΟΠΟΙΪΑ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ: ΟΥΖΑ “ΜΙΝΙ”, “ΦΗΜΗ” & “LESVOS”
- “ΖΑΡΜΠΑΝΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ Α.Β.Ε.Ε.”: ΠΟΤΟΠΟΙΪΑ ΣΑΜΟΥ
- “ΙΣΙΔΩΡΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ Α.Ε. – ΠΟΤΟΠΟΙΪΑ ΠΛΩΜΑΡΙΟΥ”: ΟΥΖΑ “ΠΛΩΜΑΡΙ”, “ADOLO” & “ΜΑΤΑΡΕΛΛΗ”
- “ΚΟΥΚΟΥΛΙΘΡΑΣ Ν. & ΥΙΟΙ Ο.Ε.”: ΤΣΙΠΟΥΡΟ “ΕΞΑΣΤΕΡΟ” ΛΗΜΝΟΥ
- “ΚΤΗΜΑ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ”: ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ ΟΙΝΟΙ ΛΗΜΝΟΥ, ΠΕΤΡΟΥ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ
- “ΛΕΒΑ Α.Ε.”: ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ ΒΡΩΣΙΜΕΣ ΕΛΙΕΣ, ΑΛΙΠΑΣΤΑ & ΟΥΖΟ “SMYRNIO” ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΛΕΣΒΟΥ
- “ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΠΟΤΟΠΟΙΙΑ”: ΟΥΖΟ “MATIS”, ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΛΕΣΒΟΥ
- “ΜΥΤΙΛΗΝΙΑ ΓΗ”: ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ & ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ ΤΟΠΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΛΕΣΒΟΥ, ΔΗΜΗΤΡΗ ΑΓΙΑΣΩΤΕΛΛΗ
- “PAPAYIANNIDES LESVOS FLAVORS”: ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΣΑΛΤΣΕΣ & ΜΑΡΜΕΛΑΔΕΣ ΛΕΣΒΟΥ
- “ΣΑΜΑΡΑ ΠΟΤΟΠΟΙΙΑ Α.Β.Ε.Ε.”: ΟΥΖΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ “ΣΑΜΑΡΑ”
- “ΣΤΑΦΥΛΗΣ” ΤΥΡΟΚΟΜΙΚΑ ΛΗΜΝΟΥ: ΜΕΛΙΧΛΩΡΑ ΤΥΡΙΑ ΛΗΜΝΟΥ
- “ΤΑΣΤΑΝΗΣ Μ. & Δ.”: ΤΥΡΟΚΟΜΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΑΓΡΑΣ ΛΕΣΒΟΥ
- “ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΟ”: ΠΑΞΙΜΑΔΙΑ ΒΡΥΣΑΣ ΛΕΣΒΟΥ
- “ΦΑΡΜΑ ΤΟΥ ΤΣΟΜΠΑΝΗ”: ΤΥΡΟΚΟΜΙΚΑ ΧΙΟΥ, ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΓΕΩΡΓΟΥΛΗ
- “ΧΙΩΤΙΚΟ ΚΕΛΑΡΙ”: ΖΥΜΑΡΙΚΑ, ΛΑΖΑΝΟΦΥΛΛΑ & ΣΑΛΤΣΕΣ ΧΙΟΥ, ΟΙΚΟΤΕΧΝΙΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΥΛΑΚΗ
- “ΨΥΧΗΣ – ΠΟΤΟΠΟΙΪΑ ΧΙΟΥ”: ΟΥΖΟ, ΤΣΙΠΟΥΡΟ & ΔΙΑΦΟΡΑ ΛΙΚΕΡ ΜΑΣΤΙΧΑΣ
Οι Αντιπεριφερειάρχες Ανάδειξης & Προώθησης Προϊόντων Βορείου Αιγαίου (Λέσβου – Λήμνου Δημήτρης Καλλίας, Χίου Νίκος Νύκτας και Σάμου – Ικαρίας Άννη Ανδρεάδου), αφού συνεχάρησαν τις παραπάνω επιχειρήσεις και την πάροχο εταιρεία, που συνέβαλαν στην κοινή προσπάθεια προώθησης των διατροφικών προϊόντων των νησιών στους επαγγελματίες επισκέπτες και στο κοινό της έκθεσης, μετά το πέρας της, δήλωσαν:
“Η βρετανική αγορά και ιδίως αυτή του Λονδίνου, αποτελούν μια σημαντική ευκαιρία εξωστρέφειας, για τα ως επί το πλείστον άγνωστα προϊόντα των νησιών του Βορείου Αιγαίου, στην πολύ δύσκολη και ανταγωνιστική αυτή αγορά. Η προώθηση των εξαγωγών των τοπικών ποιοτικών προϊόντων του Βορείου Αιγαίου στην παγκόσμια αγορά, υπό τη σημερινή άκρως ανταγωνιστική συγκυρία, αποτελεί μονόδρομο. Οι προσπάθειές μας προς αυτή την κατεύθυνση, θα συνεχιστούν αμείωτες”.